زیر ذره بین پرس تی وی؛

تلاش عربستان و امارات برای تصاحب یمن

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۵:۴۲:۴۹
کد خبر: ۸۵۷۴۶۶
تلاش عربستان و امارات برای تصاحب یمن
روابط نسبتا نزدیک سران عربستان و امارات و در عین حال تلاش این دو کشور برای تصاحب جزیره استراتژیک و مهم سقطری در یمن در برنامه این هفته «از قلم افتاده» مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به تهیه کنندگی حامد عزتی زاده با اشاره به اظهارات انور قرقاش وزیر امور خارجه امارات مبنی بر ادامه حضور در یمن به رغم وعده قبلی این کشور برای خروج از جزیره سقطری، احداث بندر جدید در منطقه حولف توسط امارات و استفاده از آن برای دستیابی به اهداف نظامی و غیرنظامی و ادامه غارت منابع این جزیره را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

این برنامه همچنین با نگاهی به اختلافات میان عربستان و امارات بر سر جزیره سقطری برای گسترش سلطه خود بر منابع ارزشمند این منطقه به گفت و گو پیرامون اقدام امارات متحده عربی در جذب ساکنین جزیره سقطری به ویژه زنان و جوانان برای آموزش و بکارگیری از آنها در پایگاه نظامی خود و تلاش های این کشور برای جلب نظر ساکنین جزیره سقطری از طریق اعطای خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین امکان تحصیل و کار در ابوظبی خواهد پرداخت.

«از قلم افتاده» پنجشنبه 23 خرداد ساعت 17:20 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 04:00 و شنبه ساعت 01:20 و 09:20 ، یکشنبه ساعت 21:20 ، دوشنبه ساعت 15:20 و سه شنبه ساعت 18:20 به وقت تهران پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز