مرتضی کوهی:

بیانیه مدیران شهرزاد دروغ است

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۸۵۲۵
بیانیه مدیران شهرزاد دروغ است
مرتضی کوهی با اشاره به سوءمدیریت در بخش‌های مختلف تئاتر شهرزاد از حواشی ایجاد شده برای نمایشش گفت و تأکید کرد: بیانیه مدیران شهرزاد دروغ است. البته خبرگزاری برنا آماده انعکاس نظر مدیران مجموعه شهرزاد نیز می باشد.

مرتضی کوهی، کارگردان تئاتر، که نمایش «دوشیزه جولیا» به کارگردانی وی در تماشاخانه شهرزاد با حواشی بسیاری مواجه شد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: من فارغ‌التحصیل تئاتر هستم، فوق‌لیسانس بازیگری دارم و 13 سال است که تئاتر کار می‌کنم اما پس از این مدت در پردیس تئاتر شهرزاد با پدیده‌ای روبرو شدم که تابحال نمونه‌اش را ندیده بودم و این پدیده گروه من را متلاشی کرد.

کوهی تصریح کرد: من به خاطر سوءمدیریتی که در این پردیس تئاتر وجود دارد به شدت متضرر شدم و من اعتراضم به مدیریت پردیس تئاتر شهرزاد نیست. اعتراض من به سه کارمندی است که در پست‌های روابط عمومی و مدیریت سالن و... قرار دارند و با نمایش‌ها مثل یک کالا برخورد می‌کنند که گویا ماشین معامله می‌کنند.

وی افزود: نمایش «دوشیزه جولیا» در جشنواره تئاتر دانشگاهی روی صحنه رفت و حضور موفقی داشت که ما پس از اجرای این نمایش به دنبال سالنی برای اجرای عموم بودیم و در نهایت به شخصی برخوردیم که در دوره مدیریت قبلی مجموعه شهرزاد پستی در آن داشتند و با توجه به اجرای موفق «دوشیزه جولیا» به ما وعده حمایت داد و این شخص تهیه‌کننده ما شد که در نهایت با خواسته وی، خانمی تهیه‌کننده نمایش «دوشیزه جولیا» شد که تنها وعده تأمین سالن به ما داده شد و ما باقی هزینه‌ها را اعم از دستمزد بازیگران و دکور متقبل شدیم اما تهیه‌کننده شخص دیگری عنوان شده است.

این کارگردان در ادامه گفت: زمانی‌که ما درخواست تبلیغات داشتیم به ما گفتند پوستر نمایش در بازبینی تأیید نشده و حتی اجازه تبلیغات نیز نداشتیم. نکته جالب توجه این است که تهیه‌کننده حتی به اصلی‌ترین وظیفه‌اش که تأمین سالن بود نیز عمل نکرد و پس از اجرای نمایش در روز اول مشکلاتی برای ما به وجود آوردند و عنوان کردند باید تماشاگر پیدا کنم و در روز اول که روز افتتاحیه است باید 100 صندلی بفروشم و هیچ‌کس را هم دعوت نکنم. ما با این حال بدون تبلیغات 40 بلیت فروختیم و به ما اجازه دعوت از مهمانانمان در مراسم افتتاحیه را ندادند.

کوهی اظهار داشت: پس از روز اول از من خواستند تماشاگر پیدا کنم و سالن پر شود و به من گفتند در غیر این صورت باید هزینه کف سالن را بدهم که تهیه‌کننده از ادامه همکاری انصراف داد و عملاً گروه شهرزاد من را در عملی انجام شده قرار دادند که با توجه به هزینه‌هایی که انجام داده‌ام و آبرویی که در میان است مجبور شوم هزینه‌‌هایی که آنها اصرار به پرداختش دارند را پرداخت کنم.

وی افزود: پس از شروع کار مسائلی مطرح شد که قبل از آن مطرح نشده بود و من خوشبختانه از همه قراردادهایمان عکس گرفته‌ام و همانطور که این افراد من را تهدید به شکایت کرده‌اند امیدوارم این اتفاق رخ دهد و مشخص شود چه کسی تخلف کرده است. من با مدیریت فعلی و قبلی پردیس تئاتر شهرزاد کاری ندارم چراکه سه نفر دیگر در مدیریت بخش‌های این تماشاخانه هستند که با برنامه‌ای که داشتند باعث شدند تا اجرای نمایش من متوقف شود و من به شدت متضرر شوم.

این کارگردان تصریح کرد: من تنها کسی نیستم که به این مسأله در تئاتر شهرزاد اعتراض دارد. این افراد با آبروی من بازی کردند و من به زودی از آنها شکایت خواهم کرد. بیانیه‌ای که مدیران تئاتر شهرزاد صادر کرده‌اند همه‌اش دروغ است و سالن ما در روز اول به هیچ‌وجه خالی نبود. سوالی که در رفتار تهیه‌کننده و مدیران پردیس تئاتر شهرزاد برای من به وجود آمده این است که وقتی یک نمایش از سوی مدیران یک سالن دچار مشکل می‌شود چطور ممکن است که در این شرایط تهیه‌کننده گروهش را کنار بگذارد و در کنار مدیران سالن باشد. نکته دیگری که باید در این بین توجه داشت این است که مدیر قبلی پردیس تئاتر شهرزاد به دلیل این مشکلات کنار گذاشته شد و با آمدن مدیر جدید هنوز این مشکلات وجود دارد و این نشان می‌دهد که مسأله نشأت گرفته از مدیریت تماشاخانه نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز