در سی و چهارمین نشست "آیین آواز"؛

معصومه مهرعلی از اساس اخلاق در "آیین آواز" می گوید

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۰:۳۴:۲۹
کد خبر: ۸۵۸۶۹۶
معصومه مهرعلی از اساس اخلاق در آیین آواز می گوید
سی و چهارمین نشست تخصصی "آیین آواز" با همکاری باشگاه موسیقی ارسباران ، سه شنبه 28 خرداد ماه در سالن اصلی این فرهنگسرا برگزار می شود .

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سی و چهارمین نشست تخصصی آموزشی آیین آواز سه‌شنبه 28 خرداد، ساعت 18 در  فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. 

«اخلاق در هنر آواز» موضوع مهمترین بخش این نشست یعنی مبحث فنی و تئوریک است که با حضور معصومه مهرعلی مدرس باسابقۀ آواز و دکتر حشمت‌الله ریاضی نویسنده، فیلسوف و مولوی‌پژوه ارائه خواهد شد.

در این نشست همچنین خوانندگانی همچون لطفعلی سیلانی، دکتر امیرحسین رحمتی، رضا بهادری و حامد شکراللهی به اجرای آواز خواهند پرداخت.

آواز لطفعلی سیلانی را که در دستگاه سه‌گاه اجرا می‌شود نیما سیلانی (بربط)، حسن رستگاری (تار) و حمیدرضا معین (تمبک) همراهی می‌کنند. اجرای ساقی‌نامه در سه‌گاه پایان‌بخش برنامۀ این گروه خواهد بود.

دکتر امیرحسین رحمتی دندانپزشک و از شاگردان محسن کرامتی نیز آوازی را در دستگاه همایون مجید رهنما (نی‌نواز)،  میلاد میری (نوازنده تار) و وحید علیزاده (نوازنده تمبک) به همراه تصنیف «کلبۀ من» اثر پرویز یاحقی با شعر بیژن ترقی اجرا خواهد کرد.

محمد باقری‌درگاه خواننده‌ای که از اصفهان (یکی از دو پایتخت مهم آواز ایرانی) به آیین آواز می‌آید نیز در کنار سعید خرم‌جو نوازنده تار، آواز مرکبی را در دستگاه‌های نوا و سه‌گاه اجرا می‌کند.

حامد شکراللهی خواننده جوان هم آوازی را در دستگاه شور روی سرودۀ مشهور «آمدی جانم بقربانت...» از زنده‌یاد شهریار در همراهی با داریوش قانع (نوازنده نی) و محمدمهدی گرجی (سه‌تار) ارائه خواهد کرد. اجرای قطعه ضربی نیاز و نیز تصنیف ماه من از دیگر بخش‌های برنامۀ ارائه شده توسط این گروه خواهد بود.

سلسله نشست‌های تخصصی آموزشی آیین آواز با همت علی شیرازی ارائه‌ای است از کانون موسیقی ارسباران که علاوه بر ارائه مباحث فنی و تئوریک به تجلیل از بزرگان موسیقی آوازی و همچنین معرفی آوازخوانان گمنام یا کمتر شناخته‌شدۀ جوان و میانسال اختصاص دارد. 

معصومه مهر علی

دکتر ریاضی

دکتر سیلانی

دکتر رحمتی2

حامد شکر الهی

محمد بیگی

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز