نگاهی به طرح منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۵:۴۶
کد خبر: ۸۵۸۸۴۸
نگاهی به طرح منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا
طرح منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا و تاثیر آن بر وضعیت اقتصادی کشورهای عضو این منطقه در برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه با مروری بر توافقنامه منطقه آزاد تجاری که میان 52 کشور آفریقایی به امضا رسیده، فرصت های مناسب ناشی از آن برای رشد اقتصادی کشورها و همچنین ممانعت از سوءاستفاده کشورهای استعمارگر در پی این توافق را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.
این برنامه در ادامه ضمن بررسی دلایل عدم امضای این توافقنامه توسط نیجریه به واکاوی میزان محقق شدن طرح ها و ایده های اتحادیه آفریقا در زمینه رشد اقتصادی این قاره با کمک این توافقنامه و همچنین واکنش کشورهای استعمارگر نسبت به ایجاد منطقه آزاد تجاری در آفریقا خواهد پرداخت.
تاثیر شروع به کار منطقه آزاد تجاری آفریقا بر دیگر بازارهای وابسته به محصولات این قاره و مزایای طرح منطقه آزاد تجاری برای کشورهای افریقایی از دیگر محورهای مورد بررسی در این برنامه خواهد بود.
"آفریقا امروز" به تهیه کنندگی متیو ریچاردسون و اجرای تته کوفی، دوشنبه 27 خرداد ساعت 17:00 از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت 13:00 و پنجشنبه ساعت 01:00 روی آنتن خواهد رفت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز