قربان محمدپور و مصاحبه هفته؛

درباره زمان اکران «دختر شیطان» اشتباه کردیم / این فیلم صرفاً تجاری نیست!

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۰:۵۷:۰۰
کد خبر: ۸۵۹۳۰۳
درباره زمان اکران «دختر شیطان» اشتباه کردیم / این فیلم صرفاً تجاری نیست!
قربان محمدپور با اشاره به اینکه در انتخاب زمان اکران «دختر شیطان» اشتباه کرده عنوان کرد که اطلاعی از برنامه اکران فیلم‌ها نداشته وگرنه «دختر شیطان» را در زمان دیگری اکران می‌کرد.

قربان محمدپور کارگردان و تهیه‌کننده سینما که این روزها فیلم سینمایی «دختر شیطان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی وی بر پرده سینماها است در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: استقبال از فیلم سینمایی «دختر شیطان» در روزهای اول بسیار خوب و امیدوارکننده بود و سانس‌های خوبی نیز برای این فیلم وجود داشت اما پس از اکران چند فیلم جدید و پرفروش هم سانس‌های خوب را از ما گرفتند و هم توجه مردم به دیگر فیلم‌ها جلب شد.

محمدپور در ادامه گفت: در 11 سینما یک سانس به ما داده شده، در 25 سینما دو سانس و در سینماهایی که سه سانس در روز داریم ساعت‌های 10، 13 و 17 را به فیلم «دختر شیطان» اختصاص داده‌اند که مطمئناً یک فیلم در این شرایط با هر مشخصاتی نمی‌تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند و اکثر افراد زمان سینما رفتنشان ساعتی غیر از این ساعات است.

وی افزود: ما خودمان این زمان را برای اکران «دختر شیطان» انتخاب کردیم و به پخش‌کننده پیشنهاد این زمان را دادیم اما اشتباه کردیم و نمی‌دانستیم که این فیلم‌های پرفروش در این زمان قرار است با هم اکران شوند وگرنه پیش‌بینی ما برای فروش «دختر شیطان» بسیار بیشتر از این مقداری بود که امروز شاهدش هستیم.

این کارگردان درباره دلیل استفاده از بازیگران هندی در دو فیلم اخیرش گفت: ما با رویکرد ساخت یک محصول مشترک که بیشتر جنبه اقتصادی دارد سراغ بازیگران هندی رفتیم. ممکن است یک فیلم در سینما ایران شکست بخورد اما از آنجا که این محصول مشترک است می‌توان به موفقیت آن در کشورهای دیگر فکر کرد. فیلم سینمایی «دختر شیطان» فردا به هند می‌رود و تهیه‌کننده هندی، این فیلم را می‌بیند و با همکاری‌هایی که با یک کمپانی هندی داشتیم احتمال اکران «دختر شیطان» در کشورهایی مثل چین نیز وجود دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «سلام بمبئی» در ادامه اظهار داشت: اگر «دختر شیطان» در کشور دیگری اکران می‌شد امکان پخش دی‌وی‌دی و نسخه قاچاق آن در ایران زیاد بود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم اول آن را در ایران اکران کنیم. دیروز ابراهیم داروغه‌زاده در گفت‌وگو با یک خبرگزاری درباره عدم اکران «دختر شیطان» در شهر قم نکته‌ای اشاره کرده بود که من به آن اعتقاد دارم. آقای رضوانی مسئول پخش سینمایی شهر قم در اظهار نظری عجیب مسائلی عنوان کرده‌اند که این شهر گویا با دیگر شهرهای ایران تفاوت دارد و قوانین در آن فرق می‌کنند.

وی افزود: ما وقتی از بازیگران خارجی استفاده می‌کنیم نمی‌توانیم از آنها انتظار داشته باشیم که گذشته خود را کنار بگذارند، مطمئناً آنها با توجه به فرهنگ کشورشان ممکن است پیش از حضور در فیلم ما پوششی داشته‌اند که مورد تأیید ما نیست اما این نمی‌تواند دلیل بر عدم همکاری ما باشد. در این صورت به شدت منزوی خواهیم شد.

محمدپور در پایان اظهار داشت: فیلم سینمایی «سلام بمبئی» اثری صرفاً تجاری بود اما «دختر شیطان» را نمی‌توان فیلمی صرفاً تجاری دانست چرا که این فیلم سینمایی دارای مضامینی است که می‌تواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

نظر شما