عوامل موثر در موفقیت فیلم سینمایی در حال اکران؛

فیلمنامه تماشاگر را میخکوب می کند!

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۶۰۰۳۶
فیلمنامه  تماشاگر را میخکوب می کند!
ستاره، فیلمنامه، زمان اکران و نوع ژانر از فاکتورهایی هستند که در موفقیت یک فیلم سینمایی تاثیر بسزایی دارند. درمورد این موضوع با محمد قاصد اشرفی مدیر مجتمع سینمایی ماندانا گفت و گو کردیم. این سینمادار می گوید: قصه و فیلمنامه است که می تواند تماشاگر را میخکوب صندلی و ذهنش را درگیر پرده نقره ای کند و تا انتهای فیلم در سالن نگه دارد.

محمد قاصد اشرفی مدیر مجتمع سینمایی ماندانا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره عواملی که باعث جذب مخاطب در سینما می شود گفت: مخاطبان برای آمدن به سینما و فیلم دیدن، به اولین چیزی که اهمیت می دهند کارگردان و سوابق آن است. در مرحله بعدی به هنرپیشه ها و بازیگرانی که در آن ایفای نقش کردند نگاه می کنند. پس از اینکه با توجه به این دومورد تصمیم گرفتند فیلمی را ببینند نوبت به انتخاب سالن سینما می رسد. مردم معمولا ترجیح می دهند سینمایی بروند که قبلا رفتند و از نظر صوتی، تصویری و رفاهی راضی بودند.

وی در ادامه افزود: پس از اینکه 3 مورد بالا محقق شد، نوبت به دیدن فیلم روی پرده سینما می رسد. زمانی که مخاطب روی صندلی سینما نشسته، قصه و فیلمنامه است که می تواند او را تا انتها نگه دارد. در واقع اینجا به تاثیر داستان و قصه می رسیم که آیا این توانایی را دارد تماشاگر را میخکوب صندلی و ذهنش را درگیر پرده نقره ای کند یا فاقد جذابیت است و مخاطب اواسط فیلم می رود.اگر نظر مخاطب جذب شد و راضی از سالن بیرون آمد یعنی این فیلم موفق بوده است.

مدیر سینما ماندانا به تاثیر تبلیغ دهان به دهان اشاره کرد و بیان داشت: بیشترین تاثیر بر روند جذب مخاطب، تبلیغ دهان به دهان است. زمانی که مخاطب راضی از سینما بیرون برود در برخورد با خانواده، دوستان و اقوام قطعا درمورد فیلمی که دیده صحبت می کند و همین عامل در کشاندن مخاطبان به سینما تاثیر بسیار زیادی دارد.

قاصد اشرفی تاثیر زمان اکران در موفقیت فیلم را بی تاثیر دانست و اظهار داشت: زمان اکران تنها درصدی تعیین کننده موفقیت فیلم است. بهترین فیلم های ما در نوروز اکران می شوند. معمولا از 7 فیلم 3 تعداد از آنها خوب کار می کند. بنابراین نمی توان گفت زمان اکران بسیار موثر و تاثیرگذار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز