بنیاد رودکی اطلاعیه داد؛

دلیل توقف نمایشی در تالار وحدت

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۲:۴۶:۵۲
کد خبر: ۸۶۰۲۸۹
دلیل توقف نمایشی در تالار وحدت
​بنیاد رودکی با تاکید بر این نکته که خسارتی به سن تالار وحدت وارد نشده است توضیحاتی درباره دکور نمایش «جنایات و مکافات» و ادامه این نمایش پیرو اطلاعیه قبلی ارایه داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در اطلاعیه‌ای بنیاد رودکی درباره دکور نمایش «جنایات و مکافات» و خساراتی که به سن تالار وحدت وارد شده است، توضیحاتی ارائه داد.

اطلاعیه بنیاد رودکی به شرح زیر است: «نمایش «جنایات و مکافات» کار آقای رضا ثروتی با توجه به ویژگی‌های داستانی دارای دکوری ویژه بود که بر مبنای قابلیت های خاص تالار وحدت پیش‌بینی و ساخته شد. این دکور پس از ساخت و با وجود پیش‌بینی اولیه، در اجرا با موضوع عدم تناسب از نظر حجم و وزن مواجه شد که طراحی نهایی با ظرفیت سن گردان تالار مناسب نبود. بر همین مبنا و به دلیل مشکل همسان‌سازی، امکان استفاده از سن گردان به منظور جلوگیری از ایراد اشکال و یا بروز خسارت در تالار وحدت فراهم نشد؛ موضوعی که به یک نوبت توقف کار نیز منجر شد.

در نهایت و با هماهنگی انجام شده و توافق با کارگردان محترم نمایش، چرخش سن گردان فعلاً منتفی است و تا برطرف شدن مشکلات فنی، تمهیدات لازم دیگری به جای چرخش دکور جایگزین و اجرا از سر گرفته شد. در فرآیند آماده سازی و اجرای اول، به یکی از قطعات چهار موتور گردان تالار که کار انتقال نیرو به سن را انجام می دهد، آسیبی وارد شد که به فوریت از محل انبار قطعات تالار، قطعه ای که از ابتدای فعالیت تالار وحدت در انبار بوده است جایگزین شد اما متاسفانه به دلیل مدت زمان زیاد نگهداری در انبار، کیفیت خود را از دست داده و نتوانست کار انتقال قدرت را به صحنه گردان انجام دهد. به همین دلیل برای تامین قطعه مورد نظر در داخل کشور سفارش ساخت داده شده و به زودی در محل خود نصب می‌شود. قطعه‌ای که در عکس پیوست قابل مشاهده است و هزینه بسیار بسیار جزئی هم دارد.

بنیاد رودکی به عنوان متولی تالار وحدت وظیفه خود می داند که پاسبان امانت گران‌بهایی باشد که متعلق به هنرمندان این سرزمین و هنردوستان است. بر همین مبنا، به اطلاع می رساند که سن تالار وحدت هیچ‌گونه آسیبی ندیده و نمایش فاخر «جنایات و مکافات» نیز با اصلاحات فنی انجام شده میزبان تماشاگران است و بنیاد رودکی با افتخار پذیرای علاقه‌مندان به نمایش است. دیگر برنامه های تالار نیز طبق جدول پیش‌بینی شده در حال انجام است و اهالی رسانه می توانند از نزدیک شاهد این فعالیت‌ها باشند.

نظر شما