با عنوان «آموزگار سخن در اساطیر ایران» پخش می شود؛

ژاله آموزگار در "حکایت دل"

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۰:۱۷:۴۹
کد خبر: ۸۶۱۳۳۵
ژاله آموزگار در حکایت دل
دومین مجموعه تلویزیونی "حکایت دل" با عنوان «آموزگار سخن در اساطیر ایران» به معرفی و زندگی استاد ژاله آموزگار پرداخته است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه ها  ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

دومین قسمت از این مجموعه تلویزیونی یکشنبه 2 تیر ماه با عنوان «آموزگار سخن در اساطیر ایران» به معرفی و زندگی استاد ژاله آموزگار پرداخته است.

ژاله آموزگار پژوهشگر ایرانی فرهنگ و زبان‌های باستانی است. او دکتری زبان‌های باستانی (به‌طور دقیق‌تر، زبان‌های ایرانی و ادبیات مزدیسنی) از دانشگاه سوربن دارد و بیش از ۳۰ سال در دانشگاه تهران تدریس کرده‌است. از جمله آثار تألیفی او می‌توان به «تاریخ ادبیات ایران پیش از اسلام»، «زبان پهلوی، ادبیات و دستور آن» و«تاریخ اساطیری ایران» اشاره کرد.

همچنین کتاب‌هایی همچون «نمونه‌های نخستین انسان و نخستین شهریار» اثر آرتور کریستن‌سن، «شناخت اساطیر ایران» نوشته جان هینلز و «ارداویراف‌نامه» ویرایش فیلیپ ژینیو از آثار ترجمه‌ای این استاد کهنه‌کار دانشگاه تهران است.

آموزگار، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است و از سال ۱۳۴۹ تا امروز به مدت ۴۶ سال است که به تدریس در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران مشغول است و بسیاری از استادان رشته‌های گوناگون این دانشکده، از شاگردان او بوده‌اند. 

مجموعه «حکایت دل» که زیر نظر دکتر حسین کرمی طراحی و تولید شده است برای اولین بار از شبکه چهار سیما به روی آنتن رفته و روز دوشنبه ساعت  19:30 از شبکه یک سیما بازپخش می شود.

 عوامل این مجموعه: 

تهیه کننده :سید علیرضا حسینی، کارگردان :بیژن شکرریز، مشاور علمی : دکتر شهین اعوانی.  پژوهش و طراحی سوالات: محبوبه کلانتری،   مدیر تصویر برداری: جواد صفا،  تدوین : راضیه فرمانی، مشاور تدوین ،علیرضا حسینی، برنامه ریزی و گروه کارگردانی: نگار نباتی، سید محمد میر معصومی.  مدیرتولید حمیدرضا سهرابی.  صدابرداران: کاظم بیتاری، فریال خزایی، مصطفی بهمنی، فاطمه رسول زاده. عکس: فهیمه حسینی ، حمید سهرابی.  دستیاران نور و تصویر..حمیدرضا رحمتی و مهدی نیلوفری ..میکس و امر فنی : مهسا علیپور، گرافیست: حمید حسینی. انتخاب موسیقی: بیژن شکرریز...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز