پیام تسلیت مدیر کل دفتر موسیقی در پی درگذشت یک عاشیق؛

عاشیق حیدر محمودی از نوادر موسیقی نواحی بود

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۹:۴۸:۴۸
کد خبر: ۸۶۲۳۵۱
عاشیق حیدر محمودی از نوادر موسیقی نواحی بود
محمد اله یاری، مدیر کل دفتر موسیقی درگذشت عاشیق حیدر محمودی را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ عاشیق حیدر محمودی یکی از هنرمندان برجسته و تاثیرگذار عرصه هنر عاشیقی در ایران  و به طور ویژه استان همدان بود که پس از عمری تلاش  بی وقفه در ترویج و تعالی موسیقی عاشیقی و ارائه ی آثاری دلنشین دار فانی را وداع گفت.

اینجانب در کنار هنرمندان و اهالی موسیقی یاد او را گرامی داشته و ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری کشور به ویژه عاشیق های ایران از خداوند متعال برای بازماندگان و عموم ارادتمندان آن مرحوم سلامت و شکیبایی مسالت دارم.

عاشیق حیدر محمودی از نوازندگان و هنرمندان شناخته شده موسیقی عاشیقی منطقه همدان در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. این هنرمند یکی از تأثیرگذارترین و برجسته‌ترین هنرمندان عرصه هنر عاشیقی در سراسر ایران بود.

زنده یاد حیدر محمودی متولد روستای نوآباد از توابع شهرستان کبودرآهنگ استان همدان بود و هفتمین نسل از سلسله یک خانواده عاشیق‌پرور به شمار می‌آمد. پدر این هنرمند «عاشیق مولا» نام داشت که حدود ۵۰ سال عاشیق بود. پدر بزرگش «عاشیق حسین» نام داشت و جدش «عاشیق محمود انصاری» که حدود ۴۰ سال عاشیق بود.

عاشیق حیدر محمودی هنر عاشیقی را از هجده‌ سالگی آغاز و نزدیک به ۷۵ سال، چون ستونی استوار هنر عاشیقی را در استان همدان و نواحی مرکزی ایران زنده و پویا نگه داشت. حیدر محمودی نه‌تن‌ها در محیط عاشیقی قم-ساوه-همدان بلکه در سراسر ایران هنرمندی استثنایی به شمار می‌رفت. او ضمن تسلط به ۳۶ داستان عاشیقی و کلیه مقام‌های عاشیقی همدان، از منظر متانت و ادب یک الگوی کامل برای هنرمندان منطقه به شمار می‌رفت.

عاشیق محمودی

عاشیق محمودی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز