علی درخشی مطرح کرد:

آثار انیمیشن کوتاه در موضوعات شهری تاثیر بیشتری دارد

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۱:۳۶:۳۱
کد خبر: ۸۶۲۴۶۰
آثار انیمیشن کوتاه در موضوعات شهری تاثیر بیشتری دارد
علی درخشی معتقد است مردم آثار کوتاه را در قالب میان‌برنامه‌ها در تلویزیون، فضای مجازی و... می بینند، پرداختن به موضوع شهری در یک اثر کوتاه قطعا می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، علی درخشی، کاریکاتوریست و عضو هیأت انتخاب بخش انیمیشن دوره ششم جشنواره فیلم شهر درباره برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره فیلم شهر، بستری برای فیلمسازان و کسانی است که در حوزه انیمیشن فعالیت می‌کنند و فرصتی فراهم می‌کند که صاحبان آثار بتوانند با هم رقابت کنند و دیده شوند. 

وی افزود: آثاری با موضوع شهر و مسائل مربوط به آن می‌تواند در متن زندگی مردم نیز تاثیر مثبت بگذارد به شرطی که این آثار پس از جشنواره پخش شوند. خود من هم پیش از این در جشنواره شرکت کرده‌ام، جایزه گرفته‌ام و داور بوده‌ام. احساس می‌کنم که این آثار با این موضوعات کمتر دیده می‌شوند. در حالی که کارهایی که تولید می‌شود سرمایه‌ای است که می‌توان از آنها بهتر استفاده کرد. همچنین اگر این آثار در معرض دید عموم گذاشته شوند می‌توانند موثرتر هم باشند. 

کارگردان مجموعه پویانمایی «دیرین ‌دیرین» با اشاره به اهمیت پخش آثار برگزیده پویانمایی پس از جشنواره عنوان کرد: فکر می‌کنم دوستانی که برای جشنواره برنامه‌ریزی می‌کنند باید برنامه‌ای هم برای پخش آثار پس از جشنواره داشته باشند. این آثار می‌توانند در سطح شهر، ایستگاه مترو و... نمایش داده شوند و چون رفتارهای صحیح را به مردم آموزش می‌دهند و هر کدام پیامی دارند، می‌توانند تاثیر مثبتی داشته باشند. باید پخش این آثار جدی گرفته شود و اینطور نباشد که این کارها تولید شوند و بعد از جشنواره در آرشیو خاک بخورند. 

تصویرگر مجموعه انیمیشن «حیات وحش» ادامه داد: باید در دریافت آثار جشنواره کمی سختگیری شود و آثاری به جشنواره راه پیدا کند که به شهر و موضوعات شهری بپردازد. معضلات و مسائل شهری همانند محیط زیست، ترافیک، شلوغی و... موضوعاتی است که می‌تواند زیر مجموعه زندگی شهری باشد و پرداختن به این موضوعات چون در زندگی مردم قرار دارد حتما تاثیر بیشتری خواهد داشت. می‌بینیم که آثار زیادی به جشنواره می‌رسد و ممکن است ارتباط چندانی به موضوع شهر نداشته باشند. این آثار به یک‌دستی کارها هم لطمه می‌زند و هویت را از جشنواره می‌گیرد. 

وی با اشاره به کوتاه بودن زمان انیمیشن‌ها گفت: با توجه به اینکه انیمیشن‌های شرکت‌کننده در جشنواره معمولا زمان کوتاه‌تری دارد، فکر می‌کنم این موضوع فرصتی باشد برای کسانی که در حوزه انیمیشن کار می‌کنند و می توانند در این جشنواره خودی نشان دهند. مردم نیز آثار کوتاه را در رسانه‌های بیشتری مانند میان برنامه‌های تلویزیونی، فضای مجازی و... می بینند و پرداختن به موضوع شهری در یک اثر کوتاه قطعا می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد. 

درخشی اضافه کرد: در بخش انیمیشن اکثرا آثار به صورت کوتاه تولید می‌شود. اگر جهت‌گیری جشنواره به سمت آثار کوتاه باشد و کمی موضوعات شهری در آن جدی‌تر گرفته شود، می‌تواند خود را از جشنواره‌های دیگر همچون فجر جدا کند و به صورت تخصصی‌تر برگزار شود. 

وی یادآور شد: در این شرایط که فضای کاری کمی وجود دارد، برگزاری این جشنواره فرصت خوبی برای کسانی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند. شهرداری در بخش فرهنگی همیشه خوب عمل کرده و این جشنواره هم یکی از نمونه‌های آن است، امیدوارم باقدرت بیشتر و کیفیت هر چه بهتر ادامه پیدا کند. 

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر 26 تا 31 تیرماه سال جاری توسط موسسه تصویر شهر و به دبیری هاشم میرزاخانی با شعار «شهروند مسوول، شهر سالم» در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز