در رادیو عدالت؛

از بررسی قوانین جزایی، کار و خانواده تا معرفی شخصیت ها و مجلات حقوقی

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۲:۴۳:۲۵
کد خبر: ۸۶۲۴۹۸
از بررسی قوانین جزایی، کار و خانواده تا معرفی شخصیت ها و مجلات حقوقی
رادیو عدالت هر روز ساعت 9:15 صبح با برنامه «پیام عدالت» به بررسی مطالب کاربردی می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، عبدالله علایی تهیه کننده مجله  حقوقی«پیام عدالت» با اعلام اینکه این برنامه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است ،گفت : محمد صادق رزاق مهر کارشناس حقوقی برنامه در خصوص رویداها و خبرهای حقوقی روز این حوزه صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش«نگاهی به قوانین موضوعه کشور» کارشناسان متخصص و  اساتید دانشگاه  در باره‌ی قانون ‌های مدنی، اساسی، جزایی، خانواده و کار صحبت و نه تنها آن موارد را بررسی بلکه  به صورت کاربردی و مصداقی برای مخاطب بیان می‌کنند و از تاریخچه قوانین نیز صحبت می‌شود.

علایی تصریح کرد: در بخش معرفی شخصیت های حقوقی و قضایی کشور، شخصیت های حقوقی و قضایی مخصوصا شخصیت های  بعد از انقلاب به طور مثال شهید بهشتی، مرحوم آیت الله شاهرودی  ،مرحوم آیت الله محمدی گیلانی  معرفی می‌شود .ضمن اینکه صحبتها  و نظرات دیگران در مورد زندگی این شخصیت ‌ها نیز مطرح می‌شود. 

ارتباط با مرکز مشاوره و پاسخگویی قوه قضاییه نیز از دیگر بخ‌های این برنامه است.همچنین شماره 129 به صورت رایگان به صورت تلفنی به مردم مشاوره می دهد. که در این بخش با کارشناسان و مشاوران و مسئولین آن بخش صحبت کرده و مشکلات مردم را بیان می‌کنیم.

وی ادامه داد: معرفی مجلات حقوقی مثل مجلات دادگستری،مجله حقوقی و مجلاتی که در دانشگاه‌ها و ادارات حقوقی منتشر می‌شود و  بیان تاثیر آنها در قانونگذاری در مجلس و پژوهش هایی که در خصوص حقوق و قوانین انجام می‌شود. 

علایی ارتباط با مسئولین و شخصیت های قوه قضاییه و گزارش کار از آن‌ها ، گزارش از  همایش‌هایی که با موضوع قضایی در کشور در حال برگزاری است را از دیگر بخش‌های برنامه دانسته و گفت: هر روز سوالی از مخاطبان در خصوص مسائل قضایی مطرح می‌شود  و شنوندگان می‌توانند نظرات  و مشکلات حقوقی خود را با عوامل برنامه در میان بگذارند.

علایی با اشاره به حضور کارشناسان قضایی در این برنامه خاطر نشان کرد: قاسم تبریزی تاریخ‌دان، اساتید دانشگاه و آقای رشادتی مرکز پاسخگویی قوه قضاییه  از دیگر کارشناسانی هستند که با برنامه همکاری می‌کنند.

مجله رادیویی حقوقی «پیام عدالت» هر روز ساعت 9:15 به مدت یک ساعت با گویندگی لیلا صفری، تهیه کنندگی عبدالله علایی، مجری کارشناس علی رضا محمدی وکیل 1 پایه دادگستری و آیتم سازی زهره سربازی محمد علی علایی از رادیو عدالت موج fmردیف5/95 مگاهرتز پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز