بررسی حضور چهره های سرشناس فضای مجازی در تلویزیون؛

تلاش تلویزیون برای بازگشت جذابیتش با کاراکترهای معروف فضای مجازی/تلویزیون به جذاب شدن فضای مجازی کمک می کند!

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۶:۵۸:۰۰
کد خبر: ۸۶۲۶۴۴
تلاش تلویزیون برای بازگشت جذابیتش با کاراکترهای معروف فضای مجازی/تلویزیون به جذاب شدن فضای مجازی کمک می کند!
این روزها شاهد حضور برخی سلبریتی های فضای مجازی در تلویزیون هستیم. درمورد آسیب هایی که این موضوع می تواند به رسانه ملی وارد کند با مجید فولادیان جامعه شناس و استاد دانشگاه به گفت و گو پرداختیم. او معتقد است تلویزیون برای احیای اعتبار و جذابیت از دست رفته اش به این سمت روی آورده است.

مجید فولادیان، جامعه شناس و استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا با اشاره به دلیل استفاده تلویزیون از برخی سلبریتی‌های فضای مجازی گفت: در یکی، دو سال گذشته نقش فضای مجازی در جامعه بسیار پررنگ شده و از هر سنی در شبکه‌های اجتماعی مختلف کاربر وجود دارد. قوت اجتماعی رسانه‌های دولتی مثل تلویزیون هر روز رو به کاهش است و در مقابل فضای مجازی روز به روز محبوبیتش بین مردم بیشتر می شود. در این موقعیت، این رسانه دولتی که پول زیادی دارد می خواهد اعتبار اجتماعی از دست رفته اش را با وجود این افراد معروف و سرشناس احیا کند.

وی در ادامه افزود: تلویزیون با رفتن به سراغ این افراد می خواهد جذابیت خود را بیشتر کند. اما نمی داند در عین اینکه با این روش مخاطبش را افزایش می دهد، به فضای مجازی هم قوت بیشتری می بخشد. با این کار به مردم می گوید همین فضای مجازی که یک زمانی برایش هیچ اعتباری قائل نبوده الان به عنوان منبع قرار گرفته و حتی از سلبریتی های آن استفاده می کند. بسیاری از افراد هستند که هنوز در شرایط سنتی زندگی می کنند و هنوز وارد فضای مجازی نشدند. تلویزیون با این کار این افراد را هم با این فضا و محیط آشنا می کند.

photo_۲۰۱۸-۱۱-۰۷_۲۳-۳۹-۰۴-1024x683

فولادیان با اشاره به اینکه تلویزیون با انجام این کار آسیب جبران ناپذیری به خود وارد می کند بیان داشت: این اقدامِ تلویزیون نشان دهنده نقطه ضعف است.

یک زمانی سلبریتی های فضای مجازی افرادی بودند که در تلویزیون برای خودشان اسم و رسمی داشتند اما این اتفاق الان به شکل معکوس رخ داده به این صورت که الان تلویزیون اعتبار و جذابیتش را از فضای مجازی می خواهد. این مسئله برای تلویزیون آسیب هایی درپیش خواهد داشت که قابل جبران نیست.

نظر شما