تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تگزاس ۲»:

سینماها دستور گرفته‌اند که سانس‌ها را به فیلمی خاص اختصاص دهند / افتضاح‌ترین برنامه‌ریزی اکران در چند سال اخیر را شاهد هستیم / قرار بود «تگزاس ۲» نوروز اکران شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۸۶۲۷۲۲
سینماها دستور گرفته‌اند که سانس‌ها را به فیلمی خاص اختصاص دهند / افتضاح‌ترین برنامه‌ریزی اکران در چند سال اخیر را شاهد هستیم / قرار بود «تگزاس ۲» نوروز اکران شود
ابراهیم عامریان با تأکید بر شرایط بد اکران فیلم سینمایی «تگزاس 2» تأکید کرد که سینماها دستور گرفته‌اند که سانس‌ها را تنها به فیلمی خاص اختصاص دهند.

ابراهیم عامریان، تهیه‌کننده سینما که فیلم سینمایی «تگزاس 2» به تهیه‌کنندگی وی این روزها بر پرده سینماها است، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: از شرایط اکران به هیچ‌عنوان راضی نیستیم و با وجود اینکه مردم «تگزاس 2» را دوست دارند سانسی مناسب وجود ندارد که مردم بتوانند در زمانی مناسب به تماشای فیلم بروند. سالن‌هایی که به فیلم ما اختصاص داده شده نیز سالن‌هایی است با گنجایش بسیار کم که خیلی زود پر می‌شوند و بسیاری از مخاطبان نمی‌توانند بلیت بخرند.

عامریان خاطرنشان کرد: برخی مواقع فیلمی کم‌فروش است و در این صورت می‌توان چنین شرایطی را پذیرفت که اکثر سانس‌ها را به فیلم‌های دیگری بدهند اما «تگزاس 2» همچنان پرمخاطب است و حال مردم از دیدن این فیلم سینمایی خوب می‌شود. متأسفانه شاهد اتفاقاتی هستیم که به نظر می‌رسد توسط گروهی خاص کاملاً هدایت شده است. اکثر فیلم‌هایی که اکران شده‌اند نسبت به این وضعیت معترض هستند و من باید بگویم نسبت به همه این افراد معترض، فیلم «تگزاس 2» در شرایط بدتری است و تعداد سالن‌هایش بسیار کمتر است.

وی افزود: متأسفانه هر زمان یک فیلم دولتی اکران می‌شود این فیلم دیگر فیلم‌ها را نابود می‌کند چراکه احکامی برای سینماها صادر می‌شود که فیلمی به خصوص بیش از دیگر فیلم‌ها باید دیده شود و در این بحران اکران این روزها شاهد اکران فیلمی هستیم که سینماها سانس‌ها را به آن اختصاص می‌دهند و وقتی معترض می‌شویم سینمادارها به ما می‌گویند که از جای دیگری برای این کار دستور گرفته‌اند و نمی‌توانند از این دستور سرپیچی کنند. این سیاست‌ها بخش خصوصی را نابود می‌کند و من نمی‌دانم چرا فضای سینمای ما اینگونه شده و چرا می‌خواهند بخش خصوصی را از بین ببرند.

این تهیه‌کننده در ادامه تصریح کرد: این سیاست‌ها باعث شده امروز «تگزاس 2» که می‌توانست فروش بسیار بیشتری داشته باشد در این شرایط قرار بگیرد. من به عنوان یک تهیه‌کننده بخش خصوصی از این شرایط بسیار متضرر شده‌ام. من و دیگر تهیه‌کننده‌های بخش خصوصی که کمترین حمایت از ما نمی‌شود حداقل انتظاری که می‌توانیم داشته باشیم اکران و نمایش فیلممان در شرایطی عادلانه است. این بی عدالتی تنها امروز و در این شرایط اتفاق نیفتاده چرا که ما پیش از این در ایام نوروز قصد اکران «تگزاس 2» را داشتیم که همان موقع برای اکران اقدام کردیم و قرار بود این فیلم به سرگروهی سینما «استقلال» در همین ایام نوروز اکران شود که بعد متوجه شدیم سینما استقلال را تهدید کرده‌اند که اگر فیلمی به خصوص را به سرگروهی خود اکران نکند سرگروهی‌اش را می‌گیرند و این دوستان نیز مجبور به پذیرش این دستور شدند که در نهایت همان فیلم در ایام نوروز مورد استقبال چندانی قرار نگرفت.

وی در ادامه این بحث گفت: ما «تگزاس 2» را نگه‌داشتیم تا زمان مناسبی برای اکران پیدا کنیم که پس از توقیف فیلم سینمایی «رحمان 1400» دوستان اعتقاد داشتند در این زمان باید فیلم خوبی اکران شود که استقبال مردم از سینما ادامه داشته باشد، من اعتقاد چندانی به اکران «تگزاس 2» در این زمان نداشتم که با اصرار دوستان و قولی که برای حمایت از این فیلم به ما دادند «تگزاس 2» را در این شرایط اکران کردیم ولی در نهایت همکاری و حمایتی صورت نگرفت و ما در این شرایط فیلم را اکران کردیم که تنها منجر به متضرر شدن ما شد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تگزاس» اظهار داشت: «تگزاس 2» تا امروز یک میلیون و 800 هزار مخاطب داشته و در شرایطی که در ماه رمضان بلیت سینما نیم‌بها بود فروش‌مان به اندازه مخاطبانمان زیاد نیست. طی چند روز آینده «تگزاس 2» پرمخاطب‌ترین فیلم سال می‌شود اما میزان فروشی که از این استقبال حاصل شده از «رحمان 1400» بسیار کمتر است. هر کس «تگزاس 2» را ببیند متوجه هزینه‌های بالای تولید آن می‌شود و همه می‌توانند متوجه شوند. برنامه ما برای اکران «تگزاس 2» پس از اینکه در نوروز موفق نبودیم عید فطر بود که در همین عید فطر چهار فیلم خوب همزمان اکران شدند و همه سانس‌ها به این چهار فیلم تعلق گرفت.

عامریان در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر پنج فیلم پرفروش به طور همزمان اکران شده‌اند و برای باقی سال هیچ فیلمی وجود ندارد که بتواند اثر پرفروشی باشد. برنامه اکران امسال افتضاح‌ترین و بدترین برنامه اکران طی 5 - 6 سال اخیر بوده و کاش برنامه‌ریزی دقیق‌تری وجود داشت تا این همه فیلم خوب با هم اکران نشود. طبیعی است که در این شرایط اقتصادی یا پول برای دیدن هر پنج فیلم را و یا وقت دیدنش را بسیاری از افراد ندارند.

وی افزود: من فیلمی سینمایی با عنوان «دینامیت» را در نوبت اکران دارم که باز هم با توجه به اینکه در ادامه سال فیلمی برای اکران وجود ندارد بسیاری از همین دوستان که پیشنهاد اکران «تگزاس 2» در این زمان را به من دادند از من می‌خواهند که «دینامیت» را در زمانی که مدنظرشان است اکران کنم اما دیگر نمی‌توانم به این حرف‌ها اعتمادی داشته باشم. برنامه‌ای که برای اکران «دینامیت» داریم به پس از ماه محرم مربوط می‌شود. فیلم‌ها حداقل حاصل یک سال تلاش و زحمت گروه سازنده‌شان هستند و نمی‌توان اینقدر بی برنامه و بدون اینکه مسائل بسیاری را در نظر گرفت فیلم‌ها را اکران کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز