در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بررسی شد؛

در آمد ده درصدی بلیط کنسرتها به دست اهالی فرهنگ و هنر خواهد رسید؟

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۱:۱۵:۲۲
کد خبر: ۸۶۲۹۵۶
در آمد ده درصدی بلیط کنسرتها به دست اهالی فرهنگ و هنر خواهد رسید؟
علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی، امورمجلس درباره تصویب قانون وصول۱۰ درصدی از بهای بلیت کنسرت‌ها در ٩ کلانشهر کشور و واریز به خزانه دولت در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:این مصوبه در راستای حمایت ازهنرمندان شهرستان‌های غیر از مراکز استان در سراسر کشور می‌باشد.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی، امورمجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  پس از تصویب این قانون در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و همچنین بعد از آن در جلسه ای که با شرکت‌های کنسرت‌گذار برگزارشد توضیحات کافی را بیان کردم و گفته‌ام که این مصوبه در راستای حمایت ازهنرمندان شهرستان‌های غیر از مراکز استان در سراسر کشور می‌باشد.

کاراندیش تاکید کرد: این درآمد به هیچ وجه برای حقوق و مزایای پرسنل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تجهیزات اداری و... هزینه نخواهد شد و کل این مبلغ، حدود یک تا دو درصد، اعتبار وزارتخانه می‌باشد و لذا وزارتخانه جهت امور جاری و فعالیت‌های متداول خود نیازی به این مبلغ ندارد بلکه فقط درجهت حمایت ازهنرمندان واهالی فرهنگ و هنر شهرستان‌ها است.

معاونحقوقی، امور مجلس و استانها افزود: معمولاً برگزارکنندگان کنسرت و کسانی که بلیت‌های گران قیمت کنسرت‌ها را خریداری می‌کنند از افراد متمول جامعه هستند بنابراین درصد بسیار کمی از افراد جامعه مخاطب کنسرت‌های موسیقی‌اند لذا واریز این ١٠ درصد نه فشار به مصرف‌کننده‌ها و خریدار بلیت‌ها است و نه برگزار‌کنندگان کنسرت؛ ضمن اینکه تنها صنفی که تعیین‌کننده قیمت بلیت است و هیچ دستگاهی نظارت برآن ندارد این صنف است. همچنین برای تمامی مجوزها و خدماتی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها ارائه می‌شود هیچگونه وجهی پرداخت نمی‌نمایند.

او در خصوص کم فروش بودن بلیت کنسرت‌های موسیقی‌های سنتی و نواحی که در ٩ کلانشهر برگزار می‌گردد می‌گوید: «قول می‌دهیم به موسیقی‌های نواحی، سنتی و دیگر ژانر‌های موسیقی هیچ گونه لطمه ای وارد نشود.»

کار اندیش در پاسخ به این سؤال که آیا این درآمد حتماً به دست اهالی فرهنگ و هنر در شهرستان‌ها خواهد رسید یا خیر گفت: بله قطعاً همین خواهد شد چرا که در قانون مورد مصرف کاملاً شفاف است و وزارتخانه نمی‌تواند بجز این هزینه کند.

به گفته او این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی که متشکل از نمایندگان کل کمیسیون‌های مختلف مجلس است مطرح شده و پس از ارائه نظرات موافقان و مخالفان و بحث و بررسی با دوسوم رأی اعضا تصویب شده و در صحن علنی مجلس نیز کسی با این پیشنهاد مخالفت نداشته است. بعد از مصوبه کمیسیون تلفیق من اطلاع‌رسانی کردم و دوستان هم تا تصویب در صحن علنی و تأیید شورای نگهبان، نظرات خود را به نمایندگان منتقل کرده بودند اما اینگونه مطرح می‌کنند که کار غیر کارشناسی بوده و این قضاوت نادرست است. البته ما معتقدیم بجز قانون و حکم الهی مابقی قوانین مصوب بشر، دارای محاسن و معایبی است که قابل بررسی و اصلاح و تکمیل می‌باشد ولی قانون لازم الاجرا است و همه باید پایبند به آن باشیم.

او افزود: ایران تنها شامل تهران و چند کلانشهر نیست؛ ما موظف هستیم در جهت حمایت و آموزش استعدادهای حوزه فرهنگ و هنر که در اقصی نقاط کشور به چشم می‌خورند اقدام کنیم و قطعاً بزرگان موسیقی با این نظر هم عقیده هستند.

کاراندیش در پایان گفت: در صورت لزوم و ضرورت در حضور جمعی از خبرنگاران، با ذکر آمار و ارقام و میزان کمک‌های داده شده به برخی از تشکل‌های موسیقی و نحوه و مبلغ توزیع و هزینه کرد در تهران و شهرستان‌ها را خواهم گفت.

روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استانها

منبع: روزنامه ایران

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز