سرپرست شبکه قرآن اعلام کرد؛

سهم کودکان و نوجوانان شبکه قرآن از برنامه‌های تابستانی

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۶۳۲۴۰
سهم کودکان و نوجوانان شبکه قرآن از برنامه‌های تابستانی
سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های تابستانی شبکه قرآن سیما از رویکرد تازه شبکه برای برنامه‌های کودکان و نوجوانان و آغاز طرح انس با قرآن کریم 1453خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این نشست خبری حجت الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما از شروع طرح «انس با قرآن کریم 1453» با محوریت جز سی‌ام قرآن کریم خبر داد که در فصل تابستان از شنبه تا چهارشنبه هر هفته  از ساعت 18 بصورت زنده با هدف پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و دانش آموزان روی آنتن می رود.

برنامه «مدرسه حفظ» نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که عرفاتی به آن اشاره کرد و گفت این برنامه با هدف آموزش آسان حفظ جز سی ام قرآن کریم تولید می‌شود و هر روز ساعت 8 صبح پخش می‌شود.

وی با معرفی  برنامه خانواده محور «روزی بهتر» با هدف مهارت آموزی در حوزه خانواده گفت: این برنامه با موضوعات بهداشت خانواده، مسایل تربیتی، حجاب، عفاف و مسایل حقوقی نیز شنبه‌ها الی چهارشنبه‌ها از ساعت 9 صبح روی آنتن می‌رود.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در ادامه این نشست از پخش برنامه «شمسه» با محوریت آموزش صوت و لحن، روخوانی، روانخوانی، مفاهیم و حفظ سوره‌های قرآن در روزهای جمعه ساعت 15 خبرداد و افزود: برنامه «زبان قرآن» با هدف آموزش زبان عربی با تدریس حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی در روزهای فرد ساعت 15 روی انتن می‌رود.

عرفاتی با اعلام خبر پخش فصل جدید برنامه «ستاره‌ها» با هدف معرفی نخبگان قرآنی کشور و ارائه الگو به  جوانان و نوجوانان گفت : این برنامه روزهای پنج شنبه و جمعه در ساعت 17:15 تقدیم مخاطبان می‌شود و برنامه «سفیر» نیز به منظور پوشش جشنواره کاروانی قرآنی در استان‌ها برای انس با قرآن کریم و تهییج برای حفظ جز سی در استان‌ها از شنبه تا چهارشنبه ساعت 19 پخش خواهد شد.

وی از انعکاس فعالیت‌های تبلیغی مبلغین روحانی درمستندی با نام «هاتف» خبر داد و گفت:  مساجد موفق و امامان جمعه شاخص نیز در برنامه «سنگر ولایت» در تابستان امسال معرفی می‌شوند.

عرفاتی به رویکرد جدید این شبکه برای برنامه سازی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: برنامه «نوگلان قرآنی» ویژه کودک و نوجوان با نمایش عروسکی، پویانمایی معارفی روزهای زوج از ساعت 17:15 تقدیم مخاطبان می‌شود.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما از برنامه  «تمنا» به عنوان جنگ مفرح دینی یاد کرد که با هدف تبیین مفاهیم دعا و نیایش و مناجات پنج شنبه‌ها ساعت 19 پخش می‌شود و افزود:  برنامه «در انتظار باران» با هدف ترویج معارف مهدوی پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 21 میهمان مخاطبان این شبکه می‌شود.

عرفاتی در پایان با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت این شبکه گفت: در دهه کرامت برنامه ترکیبی «حریم امن» برای پوشش مراسم جشن آستان قدس رضوی از ساعت 16 و برنامه گفت‌وگو محور «نگاه خورشید» با حضور کارشناسان دینی از حرم مطهر رضوی ساعت 19 به روی آنتن می‌رود.

نظر شما
پرونده ویژه