یادداشت؛

تلویزیون به پایتخت احتیاج دارد/ لطفا فضای جامعه را تغییر دهید/ وظیفه خطیر رسانه ملی در پائین آوردن استرس از بطن جامعه

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۰۹:۵۹:۰۰
کد خبر: ۸۶۴۵۲۵
تلویزیون به پایتخت احتیاج دارد/ لطفا فضای جامعه را تغییر دهید/ وظیفه خطیر رسانه ملی در پائین آوردن استرس از بطن جامعه
یادداشت- مجتبی احمدی

اتفاقات اخیر رخ داده در فضای سیاسی و اقتصادی جامعه، رخدادهای کش داده شده در فضای مجازی، رفتارهای غیراخلاقی انسان های سرشناس، قضات های بیهوده و بی اساس این روزها حال عمومی جامعه را خراب کرده است. عدم شناخت افراد از یکدیگر و قضاوت های سطحی و بی پایه محصول تفکرات متزلزلی است که در جامعه امروز خودمان مسئولش هستیم و نباید استثنا این بار بر گردن کسی بیاندازیم.

تقریبا اکثر زمان زندگی این روزهای ما به مطالبی می گذرد که هیچ یک در امروز ما تاثیرگذار نیست اما بحث داغ روزمان می شود بی آنکه بدانیم تجمع این تفکرات نارسیده و پوچ بر روح و روان خودمان ته نشین می شود و نتیجه اش می شود پرخاش های روزمره، گله های بی ربط و با ربط، روابط اجتماعی پرهیاهو و حتی تاثیر آن را بر زندگی زناشنویی افراد نیز می بینیم. در این شرایط بی گمان رسانه ملی به عنوان رسانه ای در دسترس عموم بسیار مهم و حیاتی هست. چراکه می تواند به جای موضع گیری واکنش های هیجانی از جنس فضای مجازی، کمک کردن به قضاوت های درست و غلط، دامن زدن به این موضوعات، فضای تفکر مردم را تغییر دهند. در حقیقت این رسانه است که بایستی افسار تفکر مخاطبش را دست بگیرد نه اینکه خودش به سمت سلیقه مخاطبش غش کند.

در شرایطی که با یک حساب سرانگشتی می توان متوجه شد که بطن جامعه به لحاظ روحی و روانی شکننده است و می تواند متاثر از هر اتفاقی قالب بگیرد، می بایست سیاست ها و برنامه های رسانه در قالبی متفاوت با همیشه به سمتی حرکت کند که لبخند و هیجان مفید و پویایی تفکر و امید و شوق زندگی بر جامعه تزریق شود که شاید حتی از اخبار به روز هم واجب تر باشد.

درحالی که در روزهای پایانی هفته اکثر اعضای خانواده دور هم هستند و این جمع خانوادگی نیازمند بهانه ای هستند تا زمان را در کنار یکدیگر سپری کنند، تلویزیون تقریبا هیچ برنامه جذابی را در هیچ یک از شبکه ها تدارک ندیده است.

با توجه به طولانی شدن روز در فصل ثمود بدیهی است که شب هنگام زودتر از تاریکی آغاز می شود و خانواده ها نیازمند هستند با برنامه های جذاب تری در تلویزیون سرگرم باشند. اینکه با یک تفکر عبث ما در فاصله دو برنامه جذاب زمان مفصلی را به تبلیغات اختصاص دهیم، بی تردید رسانه های موجود، شبکه های مجازی و در نگاهی خوشبینانه همین رسانه نمایش خانگی تعارف ما را رد نمی کند و به جرات زمام زمانی خانواده ایرانی را دست می گیرد و عملا مخاطب را  از دست می دهیم.

تولید برنامه‌های طنز، سریال‌های طنز و کمدی و مجموعه‌های مفرح و شاد راهکاری است بر پایین آوردن استرس و تنش از مردمی که قرار است تا دقایق دیگر آماده استراحت شب شوند و روزی پر انرژی را آغاز کنند.

تلویزیون می تواند با یک خانه تکانی مفصل در این روزها که می تواند حضورش جنبه اورژانسی داشته باشد تاثیرش را بر همگان ثابت کند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز