بررسی تاثیر ساخت آثار جذاب در تلویزیون بر میزان مخاطبان نمایش خانگی؛(بخش دوم)

نمایش خانگی از تعداد بالای سریال‌هایش آسیب می بیند

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۶۵۵۴۳
نمایش خانگی از تعداد بالای سریال‌هایش آسیب می بیند
کارگردان آثاری چون «دردسرهای عظیم»، «ساخت ایران 2»، «لونه زنبور»، «قرعه» می‌گوید: تولید انبوه شبکه نمایش خانگی به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی موجود در جامعه یک آسیب برای این رسانه است زیرا مردم مجبورند نهایت یک یا دو سریال را در هفته بخرند و تماشا کنند.

برزو نیک‌نژاد، کارگردان سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا با بیان اینکه تلویزیون مخاطبش را هیچ‌وقت از دست نخواهد داد، افزود: اینکه می‌گویند تولیدات تلویزیون بی‌کیفیت و ضعیف شده، درست است اما نمی‌توان گفت مخاطبش را از دست داده است. هر اتفاقی بیفتد تلویزیون تماشاگرش را از دست نمی‌دهد. تلویزیون مدیومی است که مردم بابت آن هیچ پولی نمی‌دهند و هر لحظه می‌توانند آن را روشن کرده و هر برنامه‌ای که می‌خواهند ببینند. زمانی که مخاطب کانال می‌زند 10 تا 15 ثانیه زمان می‌دهد که آن سریال یا برنامه او را به خود جذب کند درغیر این صورت کانال را عوض می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باید تکمیل کننده یکدیگر باشند، گفت: شبکه نمایش خانگی تکمیل کننده تلویزیون است. هر دوی این رسانه‌ها مخاطب خود را دارند و برتری هر یک باعث کاهش رونق دیگری نمی‌شود. به نظر من اگر حال مردم خوب باشد هم تلویزیون می‌بینند، هم سریال‌های شبکه نمایش خانگی می‌خرند، هم سینما می‌روند. ما باید در ابتدا تلاش کنیم حال مردم را بهتر کنیم.

نیک‌نژاد در ادمه افزود: در تمام دنیا، کشورها شبکه‌های مختلف تلویزیونی دارند. در کنار آنها سریال‌هایی همانند نمایش خانگی ساخته می‌شود که اتفاقا مورد استقبال مردم هم قرار می‌گیرد و در کنار شبکه‌های تلویزیونی دیده می‌شوند. بنابراین این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند و نمی‌توان تفاوتی بین آنها قائل شد.

کارگردان سریال «دردسرهای عظیم» تعداد بالای سریال در نمایش خانگی را آسیب دانست و بیان داشت: تولید انبوه شبکه نمایش خانگی یک آسیب برای این رسانه است. برای مثال از  6 سریالی که همزمان با هم توزیع می‌شوند، مردم به دلیل وضعیت اقتصادی فقط دوتا از آنها را انتخاب می کنند که هر هفته بخرند و دنبال کنند. بنابراین سریال‌ها باید آنقدر کیفیت و داستان جذاب و پرکششی داشته باشند که مخاطب آن را پیگیری کند.

این کارگردان در پایان تصریح کرد: امیدوارم تمام رسانه‌ها چه مکتوب و چه خبرگزاری‌ها به جای خودزنی کردن حمایت کنند تا نمایش خانگی پا بگیرد، سریال‌های تلویزیون بهتر شود و فروش سینما بالا رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز