در کانال اردوی شبکه جهانی سحر؛

عصارخانه ها؛ جاذبه ناشناخته ایران زمینه

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۱:۴۴:۴۳
کد خبر: ۸۶۵۶۳۲
عصارخانه ها؛ جاذبه ناشناخته ایران زمینه
مستند «عصارخانه های قدیمی» به معرفی آسیاب های استان اصفهان و سیر تاریخ شکل گیری و نحوه عملکرد آن می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مجموعه مستند عصارخانه ها در سه قسمت 30 دقیقه ای به کارگردانی سید حسن حسینی و تهیه کنندگی مجید عکاف زاده در صدا و سیمای مرکز اصفهان تهیه و تولید شده و هم اکنون در حال پخش از کانال اردوی شبکه جهانی سحر است.

این مجموعه در جهت بررسی نحوه عملکرد و شیوه کار روغن کشی، معماری و همچنین معرفی کاربرد و انواع محصولات تولیدی عصارخانه ها است.

مستند «عصارخانه های قدیمی» با استفاده از بازیگران در حال و هوای قدیمی و به صورت مستند بازسازی شده و با بهره گیری از جلوه های سه بعدی رایانه ای جذابیت های خاصی به آن داده شده است.

بازآفرینی بخش های فنی این مجموعه در شهرهای اصفهان، کاشان، نجف آباد، آران وبیدگل، خمینی شهر، شهرضا و... که دارای عصارخانه بوده اند، صورت گرفته است.

عصارخانه در شهرهای قدیم ایران به آسیاب‌های مخصوصی اطلاق می‌شد که از آنها برای خرد کردن مواردی چون سنگ و زردچوبه و فلفل و .. استفاده می‌شد یا مواد نباتی و روغنی را به داخل آن می‌ریختند تا روغن یا آب آنها گرفته شود.

رحمان رستم پور زبانگردانی مستند عصارخانه ها را انجام داده است.

مستند «عصارخانه قدیمی» امروز ساعت 19:30 دقیقه به وقت تهران از کانال اردو پخش می شود. بازپخش این برنامه فردا پنج شنبه ساعت 1:32 دقیقه بامداد و 12:15 دقیقه خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز