مدیر دبیرخانه سی‌‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان:

فیلمسازان کوتاه به مدت زمان مدنظر در فراخوان دقت کنند/ تاکید بر اهمیت بخش «وب سری‌» در جشنواره

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۸:۱۶:۴۶
کد خبر: ۸۶۵۸۳۶
فیلمسازان کوتاه به مدت زمان مدنظر در فراخوان دقت کنند/ تاکید بر اهمیت بخش «وب سری‌» در جشنواره
مدیر دبیرخانه سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره روند و شرایط ارسال آثار کوتاه به دبیرخانه جشنواره توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «سیمون سیمونیان» مدیر دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره درباره استقبال فیلمسازان از جشنواره و تعداد آثاری که برای شرکت در این رویداد سینمایی در بخش آثار کوتاه و پویانمایی به دبیرخانه رسیده است گفت: تاکنون بیش از صد و پنجاه فیلم در بخش فیلم‌های کوتاه و پویانمایی با ارسال اثر، متقاضی حضور در سی و دومین دوره از جشنواره شدند. تعداد زیادی از فیلمسازان چهره‌های جوان و استعدادهای نوظهوری هستند که متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره شدند.

مدیر دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با تاکید بر مقرراتی که در فراخوان جشنواره امسال به آنها اشاره شده است بیان کرد: طبق مقررات جشنواره، فیلم‌هایی که زمانشان بین 3 تا 15 دقیقه است فیلم کوتاه محسوب می‌شوند و جشنواره نیز پذیرای این آثار است. بنابراین فیلمسازان این نکته را درنظر داشته باشند که فیلم‌های با زمان کمتر یا بیشتر طبق آیین نامه شرایط حضور در جشنواره را ندارند و تنها آثاری که این شرایط را دارند مورد پذیرش و بازبینی هیئت انتخاب قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه، با اشاره به این نکته که در این دوره از جشنواره برای نخستین بار شاهد برگزاری بخش وب‌سری‌ها، به صورت رقابتی هستیم، برگزاری این بخش را نشانه‌ی تغییر نگاه حاکم بر جشنواره، و به رسمیت شناختن وضعیت نوین صنعت تصویر در حوزه‌ی کودک و نوجوان دانست و در توضیح شرایط شرکت در این بخش گفت: آثار سریالی، که به صورت اختصاصی برای پخش روی شبکه‌های اینترنتی طراحی و تولید شده، و مخاطب خود را کودک و نوجوان انتخاب کرده‌اند، فارغ از اینکه به صورت رایگان یا قابل خریداری و برای بسترهای متنوع UGC،یا بسترهای VOD، تولید شده باشند می‌توانند در این بخش شرکت کنند، طول مدت هر قسمت یا وبیزود از این مجموعه‌ها نیز، در پذیرش این آثار در این بخش از جشنواره موثر نیست، و جشنواره پذیرای تمامی آثار وب‌سری، از آثار کوتاه یک دقیقه‌ای تا مجموعه‌های بلند 30 تا 45 دقیقه‌ی خواهد بود.

سیمونیان تاکید کرد:  هیات داوری و انتخاب در این بخش، هم ملاک‌های مرتبط با کیفیت هنری آثار، و هم ماهیت کسب و کاری آنها را مد نظر قرار خواهد داد و پیش‌بینی ما آن است که امسال، حضور این آثار، روحیه‌ی نوگرایانه و منطبق با شرایط روز صنعت تصویر در ایران را، به جشنواره تزریق خواهد کرد.

سیمونیان در پایان نیز یادآور شد: 15 تیرماه سال جاری آخرین فرصت ثبت نام و تحویل آثار به سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است و جز در مورد بخش وب‌سری‌ها، که به دلایل مختلف ممکن است فرصت فراخوان آن تمدید شود، در دیگر بخشها شاهد تمدید این فرصت نخواهیم بود.

نظر شما