کانال اردوی شبکه سحر بررسی می کند؛

افزایش سطح غنی سازی در پاسخ به بی عملی اروپا

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۴:۲۵:۲۶
کد خبر: ۸۶۷۹۴۷
افزایش سطح غنی سازی در پاسخ به بی عملی اروپا
کانال اردو زبان شبکه جهانی سحر در راستای انعکاس اخبار و رویدادهای مهم خبری، در برنامه میزگرد سیاسی خود با عنوان «انداز جهان» امروز ، به موضوع افزایش غنی سازی اورانیوم از سوی تهران اختصاص دارد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  به دنبال گام دوم ایران برای عبور از سطح غنی سازی 67/3 درصد ، برنامه « انداز جهان» کانال اردو با دعوت از کارشناسان آگاه در این حوزه ، به دلایل این تصمیم در پی بد عهدی اروپا در انجام مفاد برجام در طی یکسال گذشته بعد از خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته ای می پردازد. 

کارشناسان برنامه «رحمت حاجی مینه» و «آغا مسعود حسین» از پاکستان همچنین درباره صبر راهبردی ایران در طی یک سال گذشته درباره عملیاتی شدن ساز و کار مالی اتحادیه اروپا و دیگر مفاد برجام از سوی بروکسل صحبت خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون در دو گام از تعهدات خود در برجام کاسته و از دیروز یکشنبه (۱۶ تیرماه) یک ضرب‌الاجل ۶۰ روزه دیگر برای محقق شدن تعهدات سایر طرف‌ها صادر کرده است. 

کشورمان پس از خروج آمریکا از برجام یک‌ سال به اروپایی‌ها برای ایجاد راهکارهای مناسب تجارت با ایران فرصت داد اما اروپا در عمل کاری از پیش نبرد. پس از یک‌سال صبر راهبردی، ایران اعلام کرد که به سقف ۳۰۰ کیلویی ذخایر اورانیوم و سطح غنی‌سازی ۳.۶۷ درصد پایبند نخواهد بود.

توافق هسته ایران ژوئیه ۲۰۱۵ در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 5+1 (شامل چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، آمریکا و آلمان) منعقد شد.

برنامه «اندازجهان»به تهیه کنندگی محسن روخ دوست و کارشناسی محتوایی حسام الدین مهاجری امروز ساعت 20:30 به وقت تهران به صورت زنده از آنتن کانال اردوی شبکه جهانی پخش و ساعت 13:10 دقیقه فردا سه شنبه بازپخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز