بازیگر «شبی که ماه کامل شد» گفت:

فراستی باید در «هفت» از سیستان بلوچستانی ها عذرخواهی کند

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۶:۵۵:۲۴
کد خبر: ۸۶۹۳۰۴
فراستی باید در «هفت» از سیستان بلوچستانی ها عذرخواهی کند
محمد صابری امروز در میز سینما میزبان امین میری بازیگر «شبی که ماه کامل شد» و مشاور لهجه آن بود. این بازیگر گفت: اصلاح منظور کافی نیست، فراستی باید در «هفت» از سیستان بلوچستانی ها عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ میری دایی نورالدین را یکی از کاراکترهای فیلم دانست که بخش واقعی بلوچ را نشان می دهد و افزود: برای ما مهم بود این جداسازی اتفاق بیفتد و «شبی که ماه کامل شد» فیلمی است که هر دو جنبه را دارد.

وی تاکید کرد: در این فیلم مهم ترین چیز این بود که مالک از طایفه بزرگ ریگی و طایفه بلوچ دور شود. قبل از اینکه این فیلم ساخته شود این نگاه خیلی پررنگ بود و این فیلم جداسازی را انجام داد  که این موضوع برای من اهل زاهدان هستم بسیار مهم بود.

این بازیگر بلوچ درباره سینماهای سیستان و بلوچستان یادآور شد: تازه یک هفته است که چابهار سینمادار شده است. سینما فرهنگ و سینما مهربان به دلیل عدم حمایت تعطیل شده بودند و چه تئاتر چه سینما چه موسیقی و اکثر هنرها در سیستان و بلوچستان مهجور واقع شده اند.

وی در پایان با اشاره به واکنش فراستی به انتقاداتی که از او نسبت به سخنان توهین آمیزش در خصوص قوم بلوچ صورت گرفته بود، تصریح کرد: ایشان در مطلبشان گفتند من چنین حرفی در برنامه هفت نزده ام. اصلاح منظور فایده ای ندارد و آقای فراستی باید در همان برنامه از سیستان و بلوچستانی ها عذرخواهی کند.

برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری و کارگردانی کاوه امیری جاوید شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 7 تا 9:30 از شبکه سه سیما روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز