وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران:

با قدرت تئاتر روابط فر هنگی ملت ها بر قرار است

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۳:۱۴:۴۱
کد خبر: ۸۶۹۸۸۱
با قدرت تئاتر روابط فر هنگی ملت ها بر قرار است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از بین هنرها هنر نمایشی به خاطر قدرتی که در ارتباط‌سازی بین ملت‌ها دارد از جایگاه خاص و ویژه‌تری برخوردار است، گفت: جشنواره تئاتر طنز لبخند فرصتی را برای ارتباط موثر بین ملت‌ها فراهم می کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  سید عباس صالحی امروز در حاشیه برگزاری آئین اختتامیه جشنواره تئاتر پاکدشت در جمع خبرنگاران در مورد جشنواره تئاتر «طنز لبخند» گفت: برگزاری جشنواره تئاتر طنز لبخند در شهرستان پاکدشت باعث شد تا در طول برگزاری و اجرای آثار، لبخند را بر لبان بسیاری از افراد به ویژه مردمی که با ملت ایران همزبانی دارند ببینیم و این امر اتفاق مهمی در حوزه هنر کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه امروز برادران و خواهران افغانستانی در جشنواره تئاتر طنز لبخند حضور داشتند نشان از این دارد که می‌توانیم از ظرفیت زبان هنر به ویژه هنر نمایش ارتباط موثر فرهنگی با کشورهایی که با ایران همزبان هستند برقرار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هنر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ابزار و زمینه برای ارتباط انسانی در جهان محسوب می‌شود که به وسیله آن ملت‌ها با یکدیگر ارتباط موثر برقرار می‌کنند، این مهم می‌تواند برای ایران و کشورهایی که سابقه دیرینه تمدنی و فرهنگی نیز دارند و با هم همزبان هستند اثر بخشی مناسب‌تری را ایجاد کند.

صالحی یادآور شد: از بین هنرها هنر نمایشی به خاطر قدرتی که در ارتباط‌سازی بین ملت‌ها دارد از جایگاه خاص و ویژه‌تری برخوردار است و جشنواره تئاتر طنز لبخند نیز فرصتی برای ارتباط موثر بین ملت‌ها فراهم می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه امروز فضای تئاتر استان تهران و کشور و حضور گروه‌های مختلف نمایشی در جشنواره تئاتر پاکدشت نشان‌دهنده فضای کیفی هنر نمایش در شهرستان‌هایی است که در یک دهه اخیر حرکت رو به رشد خود را آغاز کرده‌اند و این امر آینده‌ درخشانی را برای تئاتر کشور نوید می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز