نیماژ منتشر کرد؛

«بهشت مامان غیضه» در منظر چشم مخاطب

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۳:۵۸:۰۰
کد خبر: ۸۷۲۲۶۵
«بهشت مامان غیضه» در منظر چشم مخاطب
رمان«بهشت مامان‌غیضه» نوشته‌ی بثینه العیسی نویسنده‌ی کویتی که تاکنون چندین جایزه‌ی معتبر ادبیات عرب و بین‌المللی را دریافت کرده است توسط نشر نیماژ منتشر شد.

به‌ گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کتاب «بهشت مامان‌غیضه» نوشته‌ی بثینه العیسی با ترجمه‌ی روح‌اله رحیمی، توسط نشر نیماژ روانه‌ی بازار کتاب شد.

‌بثینه العیسی در کارنامه‌ی ادبی خود تاکنون پنج رمان و یک مجموعه‌مقاله منتشر شده دارد و همچنین چند جایزه‌ی بین‌المللی و جوایزی از ادبیات عرب را هم توانسته از آن خود کند.

«بهشت مامان غیضه» داستان زندگی اعضای یک خانواده هشت نفره است که جز یکی همه زن‌اند. غیضه، سرپرست و بزرگ خانواده، اگرچه خود زن است اما دلبسته و نگهبان قوانین مردسالارانه جامعه‌ی خویش است. غیضه گاه با تدبیر مقتدرانه و گاه با عواطف مادرانه‌اش تلاش می‌کند در چارچوب خانه خود بهشتی بی‌مثال برپا کند؛ بهشتی که نورچشمی و پادشاه آن تنها مردِ خانواده و یادگارِ تنها پسر او، « فهاد» است. غیضه برای آنکه فهاد، گل سرسبد خانواده و خلقت، در بهشت رشک‌برانگیزش از همه موجبات لذت و سعادت برخوردار باشد، زن‌های خانواده- دختران، نوکر و نوه‌های دختری‌اش را به خدمت او درمی‌آورد و در این راه از آنان می‌خواهد تمام توان و عاطفه و توجه خود را نثارش کنند و در ادامه... .

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «مادربزرگت من را با چادر و چاقچور و نقاب از دید مردم مخفی کرد و من هم در این کار با او هم‌دست شدم چراکه نمی‌خواستم هیچ مردی را شریک زندگی‌ام کنم. مادربزرگت لازم نبود این‌همه احتیاط به خرج دهد. آخر زنی مثل من هیچ احساسی غیر از خنگی و نفرت از خود ندارد. پس چطور می‌تواند دلش هوای مرد _ حتی سایه‌ی یک مرد_ را داشته باشد؟ من این روزها دوست دارم فقط بخورم. همین و بس. می‌خواهم با خوردن سرشکستگی و افسردگی‌ام را تسکین دهم. فقط غذاست که من را پس نمی‌زند و نادیده نمی‌گیرد.»

تیراژ این کتاب 320 صفحه‌ای 1100 نسخه و قیمت پشت جلد آن 39000 تومان است.

 

نظر شما