کانال کردی شبکه جهانی سحر بررسی می کند؛

نگرانی از عملیات حفاری ترکیه در سواحل قبرس

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۴:۳۲:۲۶
کد خبر: ۸۷۲۳۹۹
نگرانی از عملیات حفاری ترکیه در سواحل قبرس
منابع نفتی و گازی جزیره قبرس و اقدام ترکیه در عملیات اکتشافی در سواحل این کشور ، موضوع امروز برنامه «شبانه سیاسی» کانال کردی شبکه جهانی سحر است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در برنامه امروز «شبانه سیاسی» درباره اقدام ترکیه در عملیات اکتشافی ، حفاری نفت در سواحل قبرس و توجیهات قانونی این اقدام ، بحث و تبادل نظر خواهد شد

در این برنامه از کارشناسان مدعو درخصوص تاثیر این اقدام ترکیه بر امنیت و ثبات شرق مدیترانه سئوالاتی پرسیده خواهد شد و مسئله اعزام کشتی های حفاری ترکیه به قبرس و تاثیر آن بر روابط ترکیه و اتحادیه اروپا و راهکارهایی برای پایان دادن به این اختلافات مورد گفت و گو قرار خواهد گرفت.

رسول شیخ کانلو درباره امکان به برافروخته شدن آتش جنگ دریایی با تداوم اقدامات ترکیه و عدم موفقیت سازمان ملل برای یافتن راه حلی برای حل اختلافات قبرس ، نظرات کارشناسان برنامه را جویا می شود.

اتحادیه اروپا ماه گذشته به ترکیه هشدار داده بود که در صورت ادامه دار شدن عملیات اکتشاف گاز در سواحل قبرس، تحریم‌هایی علیه آن کشور وضع می‌کند.

پیش بینی از آینده ‌ی روابط ترکیه و قبرس‌های شمالی و جنوبی هم از موضوعات کلیدی است که «شبانه سیاسی» کانال کردی به آن می پردازد.

ساعت پخش برنامه «شبانه سیاسی» امشب ساعت 21:30 به وقت تهران خواهد بود که به صورت زنده از کانال کردی شبکه سحر پخش می شود.

تهیه کننده برنامه رستم نادری است و دستیاری تهیه کننده را نیز علی اکبر اسماعیل زاده عهده دار است.

نظر شما