یادداشت؛

بازیگر؛ بودن یا نبودن!/ چگونه بازیگر معروفی شویم؟!/ تعاریفی متفاوت از بازیگران معروف

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۲۷۳۰
بازیگر؛ بودن یا نبودن!/ چگونه بازیگر معروفی شویم؟!/ تعاریفی متفاوت از بازیگران معروف
دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا- مجتبی احمدی

این روزها آنقدر حواشی دنیای هنر محوری شده که گویا توانمندی و توانایی هنرمندان در حاشیه قرار گرفته است. باتوجه به اینکه یکی از فاکتورهای دیده شدن و حتی اقبال اقتصادی آثار در سینما و حتی تئاتر به حضور بازیگران پر سر و صدا در آثار مختلف است لذا تولیدکنندگان به شکل نامحسوس و گاهی محسوس از حواشی هنرمندان استقبال می‌کنند.

حتما این در مورد تمام بازیگران سینما صدق نمی‌کند. هستند افرادی که برای ماندن در حاشیه و دست به دست شدن در فضای مجازی نه تنها برنامه‌ریزی، که حتی هزینه می‌کنند. در واقع بخشی از امور اقتصادی آنها به حضور فعال‌شان در فضای مجازی با دو منظر حضور تبلیغاتی و دیده شدن و در راس اخبار بودن اتفاق می‌افتد.

سال‌ها پیش که فضای مجازی با این حجم از فعالیت در خدمت هنر نبود تنها ستاره‌های سینما در فعالیت‌های تبلیغاتی و حاشیه سینما (بیلبوردها و ویدئوهای تلویزیونی) حضور داشتند اما امروز به لطف فضاهای اجتماعی و بازخورد مفصلی که از این محیط وجود دارد، بازیگران درجه چند نیز با حجم و اندازه خودشان در این حوزه حضوری فعال‌تر از دنیای بازیگری و هنر دارند.

در حقیقت این روزها حواشی عالم هنر به خصوص بازیگری در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی قدرتی دوچندان در شناخته شدن افراد دارد. طوری که کافی است با پوششی متفاوت، حضور بادیگارد و... تو در استارتینگ یا افتتاحیه فیلم‌ها حضور به هم برسانی و با هزینه کوچکی حداقل یک هفته در فضای مجازی آنطور که دلت می‌خواهد جولان بدهی. در حقیقت این ویترین، فرصتی است که برخی سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان سینما برای انتخاب شخصیت‌های قصه‌هایشان سراغ آنها می‌روند.

اگر روزی توانمندی‌های حرفه‌ای، قدرت، استعداد و خلاقیت در بازیگری معیار کارگردانان و تهیه کنندگان بود امروز شاید خلاقیت و استعداد یکی از چند معیار مهم در انتخاب بازیگر بود.

امروزه شاهد این هستیم بازیگرانی که تنها در حاشیه سینما سر و صدا می‌کنند نقش اصلی در روز افتتاحیه تولیدات سینمایی دارند و جایگاه‌شان را مدیون حاشیه سازانی هستند که آنها را درشت‌تر از اندازه واقعی‌شان معرفی می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز