جبار آذین در یادداشتی نوشت:

دری؛ هنرمندی با حرف های ناگفته و آثار ساخته نشده!

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۶:۱۷:۰۶
کد خبر: ۸۷۳۶۳۰
دری؛ هنرمندی با حرف های ناگفته و آثار ساخته نشده!
حرف های دلسوزانه سید ضیاءالدین دری، سخنان دردمندانه تمام سینماگران و هنرمندانی بود که دلشان برای فرهنگ سوزی درکشور می سوخت و به دنبال، تریبون ها، همراهان و راهکارهایی جهت اصلاح سینما می گشت.

خبرگزاری برنا؛ جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون با انتشار تصویری از ضیاءالدین دری در صفحه شخصی اش نوشت: زنده یاد سید ضیاالدین دری، کارگردان فهیم و دلسوخته سینما و تلویزیون و سازنده مجموعه های تلویزیونی کلاه پهلوی و کیف انگلیسی، از معدود هنرمندان فرهیخته و بلنداندیش بود که حضورشدر عرصه فیلم و سریال سازی و همچنین موقعیت های نظارتی و مشورتی سیما و سینما، امکان اطلاع از مسائل پنهان و آشکار و آگاهی از زد وبندها، نفوذ ها و اعمال سلیقه های سینمایی ها و غیرسینمایی ها در حوزه مدیریت و اداره سینما را برایش فراهم آورده بود.

با آواز دیرباز تا آخرین روزهای حیات ارزشمندش، پیوسته در ارتباط بودم و دراین ارتباط های تلفنی، تلگرامی وگاه حضوری، چون همیشه به تعامل و تبادل اطلاعات از اوضاع سیما وسینمامی پرداختیم. زنده یاد دری از نابسامانی های جاری سینما و کجروی های نامدیران و اعمال نفوذ وفشار مافیا بر اهالی سینما در رنج بود و طی یادداشت های فراوان، آن ها را برای من بازگو می کرد.

حرف های دلسوزانه او، سخنان دردمندانه تمام سینماگران و هنرمندانی بود که دلشان برای فرهنگ سوزی درکشور می سوخت و به دنبال، تریبون ها، همراهان و راهکارهایی جهت اصلاح سینما می گشت. او افزون بر درد دل ها و گلایه ها و ارایه راهکار ها، همچنان درصدد اجرایی کردن نظرها و آرمان هایش درقالب فیلم و سریال بود که کجروی ها و کجرو ها این مجال را در اختیارش قرارنمی دادند.

او امروز دیگر در میان ما نیست، ولی اصلاح طلبی و نگاه های خیر خواهانه و آمال و آرزوهای بزرگش برای احیا و بازسازی فرهنگ و هنر ایران زمین و سینما و تلویزیون با ما است.

یادش گرامی و نامش جاودان.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز