رئیس ستاد رسانه ای رونق تولید سازمان صدا و سیما:

قدرت حل مسائل بر مشکلات کشور برتری دارد/گزارش ماهانه دستاوردهای ستاد به مردم

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۶:۴۲:۲۷
کد خبر: ۸۷۴۰۷۴
قدرت حل مسائل بر مشکلات کشور برتری دارد/گزارش ماهانه دستاوردهای ستاد به مردم
مرتضی میرباقری رئیس ستاد رسانه ای رونق تولید سازمان صدا وسیما گفت: با وجود نارسایی ها، قدرت حل مسائل بر مشکلات کشور برتری دارد و مهم این است که بتوانیم آن را به سمت حل مشکلات هدایت کنیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دکتر مرتضی میر باقری معاون سیما و رئیس ستاد رسانه ای رونق تولید سازمان صدا و سیما در مراسم امضای تفام نامه گسترش همکاری ها با وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص نهضت ساخت داخل، گفت: ماهیت نمایشگاه نیازهای صنعت کشور که به ابتکار وزارت صنعت آغاز شده  برخلاف سایر نمایشگاه ها یک فرصت نیازسنجی همراه با ارائه راهکارهای جدید برای رونق تولید ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ما اکنون در کشور بیش از ٥ میلیون فارغ التحصیل و ٥ میلیون مشغول به تحصیل دانشگاهی داریم که این تعداد هم اندازه کل جمعیت برخی کشورهای اطراف ما است. خوشبختانه این فرصت ممتاز با امکانات ارتباطی روز دنیا نیز آشنا است و این ظرفیت هنگفت قدرت حل مسئله در کشور ما را بالا می برد.

رئیس ستاد رسانه ای رونق تولید سازمان صدا وسیما تصریح کرد: علی رغم وجود مشکلاتی در کشور، اما ما چند برابر قدرت حل مساله داریم و مهم این است که بتوانیم آن را به سمت حل مشکلات هدایت کنیم.

معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به اینکه رسانه ملی با تمام توان و ظرفیت خود در راستای تحقق رونق تولید به میدان آمده است گفت: رسانه ملی با دارا بودن بیش از 100 شبکه و پخش صدها هزار ساعت برنامه در سال با تمام ظرفیت برای رونق تولید به میدان قدم گذاشته است.

وی افزود: طبق نظرسنجی اخیر سازمان، حدود ٨٣ مردم به طور متوسط روزانه سه ساعت مخاطب برنامه های متنوع تلویزیون هستند که این نشان دهنده قدرت بلامنازع و بی رقیب رسانه برای مواجهه با مردم و فرهنگ سازی است.

دکتر مرتضی میرباقری با اشاره به برگزاری جلسات با وزیر و دیگر معاونان وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: تفاهم امروز تاکیدی بر مذاکرات قبلی است و رسانه ملی با تمام توان در کنار کسانی است که ظرفیت هایی برای رونق تولید و کسب و کار به میدان آورده اند و در این مسیر گزارش ماهانه دستاوردهای ستاد به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به رویکردهای این ستاد ادامه داد: هدایت سرمایه های خرد مردم از ده تا صد میلیون تومان به سمت تولید های کوچک و جلوگیری از هدایت سرمایه ها به سمت بازارهای دلالی در دستور کار است.

معاون سیمای رسانه ملی افزود: جریان سازی برای رفع موانع تولید و تسهیل کسب و کار از دیگر راهبردها است   که در گام نخست در بحث مجوزها تلاش فراوانی شد و برکاتی به دنبال داشت و همچنین مالیات برای غیر مولدها اولویت دوم این ستاد خواهد بود.

رئیس ستاد رسانه ای رونق تولید سازمان صدا وسیما ادامه داد: ستاد پیگیری مسائل و مشکلات تولید نیز فعال شده است و مشکلات تولیدکنندگان را از دستگاه های مربوطه مطالبه گری می کند.

میرباقری تصریح کرد: راهبرد چهارم و جدید این ستاد مربوط به حرکت جدید وزارت صنعت معدن و تجارت در تامین نیازهای صنعت با فعال کردن ظرفیت های داخل است و امیدواریم دستگاه های حاکمیتی و کارآفرینان و فناورینان از آن به خوبی برای توسعه کسب و کار خود بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: واردات و تامین نیازهای داخل از طریق بیگانگان ساده ترین کار است اما کشوری که مسیر استقلال و عزت را طی می کند باید ظرفیت هایش را برای تامین نیازهای خود فعال کند.

مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت در این مراسم، امضای این تفاهم نامه را سرآغاز یک جهش مهم در کشور دانست و افزود: تمام عزم وزارت صمت برای حل مشکلات و تقویت تولید ملی بوده و برگزاری این نمایشگاه ماحصل ماه ها برنامه ریزی است.

قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت تصریح کرد: رسانه ملی دارای ضریب نفوذ بالایی است و باید از این ابزار قدرتمند برای فرهنگ سازی در ترویج کالای داخلی چه در حوزه عرضه یعنی نمونه این نمایشگاه و چه تقاضا یعنی مصرف مردم استفاده کنیم.

وی با بیان استمرار این حرکت ادامه داد: ان شالله با همیاری سازمان صدا وسیما بتوانیم هدف این نمایشگاه را در طول سال در شبکه های تلویزیونی دنبال کنیم و به عبارتی شاهد یک نمایشگاه دائمی در رسانه ملی باشیم.

همچنین محمدباقر عالی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: نخستین نمایشگاه نهضت ساخت داخل از روز پنج شنبه آغاز شده و این منحصر بفردترین نمایشگاه در نیم قرن اخیر است.

وی عقد تفاهم نامه وزارت صمت و سازمان رسانه ملی را در راستای تحقق رشد تولید داخلی و کم کردن وابستگی به نفت دانست و تصریح کرد: رسانه ملی بازوی بصیرت سازی و ناظر اصلی رشد رونق در کشور است و امضای این تفاهم نامه نشان دهنده عزم جدی وزارت صمت و رسانه ملی در راستای تولید ملی کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز