آپولو ۱۱ به «چرخ» می‌آید؛

پرونده‌ ۵۰ سالگی سفر به ماه روی میز «چرخ»

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۹:۰۵:۲۷
کد خبر: ۸۷۴۲۰۸
پرونده‌ ۵۰ سالگی سفر به ماه روی میز «چرخ»
یازدهمین قسمت «چرخ» ساعت 19 دوشنبه 31 تیر با موضوع 50 سالگی سفر به ماه از شبکه‌ی چهار پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این برنامه محمدحسین‌ جهان‌پناه به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوریِ «چرخ» با عطا مرادی، کارشناس نجوم درباره‌ی 50 سالگی ماموریت آپولو11 برای سفر به ماه گفت‌وگو خواهد کرد. 

آپولو ۱۱،  مأموریتی از مأموریت‌های پروژهٔ آپولو است که منجر به فرود نخستین انسان بر روی کره ماه شد. پنجاه سال پیش در روز 29 تیر 1348 سه فضانورد با فضاپیمای آپولو11 از پایگاه کپ کاناورال در فلوریدا به کره‌ی ماه رفتند: نیل آرمسترانگ، بوز آلدرین و مایکل کالینز. ماه‌نشین «ایگل»، قسمتی از سفینه‌ی فضایی آپولو ۱۱، دقیقا در ساعت ۲۰:۱۸ به وقت گرینویچ بر سطح ماه فرود آمد و حدود شش ساعت بعد، در ساعت ۲:۵۶، آرمسترانگ با پای چپش قدم بر سطح ماه گذاشت و گفت: «این گامی کوچک برای انسان و جهشی بزرگ برای بشریت است». 

در بخش دیگری از برنامه، علی خورشیدی، کارشناس هوا فضای «چرخ»، پروژه‌های آینده‌ی سفر به ماه را مرور خواهد کرد. گزارش مستند محمدحسین جهان‌پناه از نمایشگاه الکامپ بخش دیگری از یازدهمین قسمت برنامه‌ی «چرخ» خواهد بود. 

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» در تابستان امسال در سه روز یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

نظر شما