هفته ملی مهارت با شبکه هفت سیما؛

خیز بزرگ «راهش اینه» به سمت کسب مهارت

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۴:۴۹:۲۴
کد خبر: ۸۷۵۱۲۱
خیز بزرگ «راهش اینه» به سمت کسب مهارت
شبکه هفت سیما با تدارک برنامه های متنوعی در حوزه های مختلف مهارتی به استقبال هفته ملی مهارت رفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، همزمان با هفته ملی مهارت از 31 تیر ماه تا 6 مرداد ماه برنامه های شبکه هفت سیما با رویکرد مهارتی روی آنتن می رود.

«راهش اینه»، برنامه مهارت محور شبکه هفت، در هفته مهارت، بخش‌های متفاوتی دارد.

این برنامه‌ روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه حوالی ساعت ۱۷ از شبکه هفت به صورت زنده پخش می‌شود.

شنبه ۵ مرداد ماه، مهارت‌آموزی در کسب‌ وکارهای خانگی با حضور علیرضا احدی در برنامه «راهش اینه» دنبال می‌شود.

یکشنبه 6 مرداد ماه، در روز پایانی هفته ملی مهارت، یکی از مدیران مراکز فنی و حرفه‌ای، در برنامه «راهش اینه» به نقش سازمان فنی‌وحرفه‌ای در آموزش و مهارت و توانمندسازی اشاره می‌کند.

همچنین دوشنبه 7 مرداد ماه، بابک شعبان‌نژاد، مربی و پژوهشگر کسب‌وکارهای خانگی، به تسهیلات و پشتیبانی سازمان فنی‌وحرفه‌ای و نهادهای مختلف در آموزش‌های مهارت محور می‌پردازد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی پرتو رضایان، و با اجرای فریبا باقری، سعیده آغویی هر هفته روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه، از گروه مهارت‌های عمومی شبکه هفت سیما روی آنتن می‌رود.

برنامه «صبحی دیگر» نیز با آیتم «اوستا ـ شاگردی» که دوره های تابستانی مهارت برای نوجوانان را به تصویر می کشد.

همچنین دعوت از مهمانان با موضوع مهارت و آیتم های مهارتی در لابلای برنامه خواهد داشت.

برنامه «صبحی دیگر» به تهیه کنندگی سیدرامین موسوی ملکی هر روز ساعت 9 صبح از شبکه هفت سیما پخش می شود.

برنامه «از من بپرس» سه شنبه 1 مرداد ماه میزبان دکتر سیما فردوسی، روانشناس خواهد بود .

در این برنامه در خصوص بی انگیزگی خانواده، تنبلی و بی حوصلگی گفتگو می شود.

در ادامه چهارشنبه 2 مردادماه سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ  در برنامه «از من بپرس» در رابطه با مهارت در رانندگی، قوانین و مقررات رانندگی و همچنین اطلاع رسانی در خصوص سفرهای تابستانی گفتگو می کند.

در ادامه هفته مهارت در روز پنجشنبه 3 مرداد ماه دکتر جلالی رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان فنی و حرفه ای کشور با حضور در برنامه در رابطه با کلاس مهارت آموزی، برنامه سازمان فنی حرفه ای برای هفته مهارت، راهنمایی خانواده ها برای مهارت آموزی و معرفی مراکز فنی حرفه ای صحبت می کند.

برنامه «از من بپرس» به تهیه کنندگی مجید هاشمی فرا روزهای سه شنبه تا پنج شنبه حوالی ساعت 17 به مدت 45 دقیقه روی آنتن شبکه هفت سیما می رود.

برنامه «سفرگرد» در هفته ملی مهارت از کارشناس خبره در حوزه مهارت دعوت کرده و در خصوص مهارت سفر، راه های سفر کم هزینه، سفر مناسب تر و سالم تر، مسائل بهداشتی سفر و رعایت ایمنی سفر گفتگو می کند.

برنامه «سفرگرد» درگروه مهارت های تخصصی و عمومی شبکه هفت سیما و به تهیه کنندگی مجید قره گوزلو روزهای زوج ساعت 16 از شبکه هفت سیما پخش می شود.

همچنین به مناسبت هفته ملی مهارت برنامه «یقه هفت» به موضوعات مهارت آموزی در اوقات فراغت، مهارت آموزی با مطالعه، روش های کسب و کار، میانجی گری و مطالبه گری از سازمان ها و ارگان های دست اندر کار در مهارت آموزی، می پردازد.

 برنامه «یقه هفت» به تهیه کنندگی مهرداد تنها، شنبه تا چهارشنبه از ساعت ٢١ تا ٢١:٤٥ دقیقه مهمان خانه های گرم ایرانی است.

همچنین شنبه و یکشنبه 5 و 6 مرداد ماه اعضای تیم ملی مهارت که قرار است برای مسابقات جهانی مهارت به کازان روسیه اعزام شوند مهمان برنامه «فرصت برابر» می باشند.

مسابقات جهانی مهارت بزرگ ترین رویداد آموزشی حرفه‌ای است که هر دو سال یک بار در کشورهای مختلفی برگزار می‌شود. رقابت‌کنندگان از بیش از ۶۰ کشور در مسابقات شرکت می‌کنند و در رشته‌های مختلفی با استانداردهای جهانی آزمایش می‌شوند.

امسال بیش از هزار و ششصد جوان از ۶۰ کشور با ۵۶ محور به رقابت خواهند پرداخت که در کازان روسیه برگزار خواهد شد و از ایران نیز یازده جوان در یازده رشته حضور خواهند داشت.

«فرصت برابر» به تهیه کنندگی علیرضا سپهرین جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت 19:30 از شبکه هفت سیما پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز