«چرخ» به منطقه‌ی ۵۱ می رود؛

رمزگشایی از محرمانه‌ترین منطقه‌ی دنیا

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۱:۱۲:۰۹
کد خبر: ۸۷۷۷۱۳
رمزگشایی از محرمانه‌ترین منطقه‌ی دنیا
چهاردهمین قسمت «چرخ» ساعت 19 دوشنبه 7 مرداد با موضوع بررسی اسرار منطقه‌ی 51 از شبکه‌ی چهار پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این برنامه محمدحسین‌ جهان‌پناه به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوریِ «چرخ» با خشایار مریدپور، روزنامه‌نگار فناوری درباره‌ی رازهای منطقه‌ی 51 گفت‌وگو خواهد کرد. 

منطقه‌ی 51 محرمانه‌ترین تاسیسات تحقیقاتی دنیا در جنوب نوادا، 133 کیلومتر مانده به ایالت لاس‌وگاس آمریکا قرار دارد. تاسیساتی به وسعت کلی 150 کیلومتر مربع که محل تولد بسیاری از برنامه‌های فوق‌محرمانه‌ی هوافضا محسوب می‌شود. گفته می‌شود نوع کار و زندگی کارکنان این پایگاه تحقیقاتی بسیار اسرارآمیز است و همین موضوع باعث شده شایعات زیادی درباره‌ی آن مطرح شود. 

 در بخش دیگری از برنامه، مائده گیوه‌چین، کارشناس دیجیتال «چرخ»، خبر از دسترس خارج شدن گیت‌هاب برای ایرانی‌ها را بررسی خواهد کرد. گزارش مستند محمدحسین جهان‌پناه از آزمایشگاه‌های دانشگاه تهران، بخش دیگری از چهاردهمین قسمت برنامه‌ی «چرخ» خواهد بود. 

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» در تابستان امسال روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

نظر شما