مروری بر فیلم های درحال اکران؛

تلاش «سرکوب» اجتماعی و «نیوکاسل» شبه فیلم فارسی برای جذب مخاطب!

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۶:۰۷:۵۰
کد خبر: ۸۷۸۱۲۶
تلاش «سرکوب» اجتماعی و «نیوکاسل» شبه فیلم فارسی برای جذب مخاطب!
جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش فیلم های در حال اکران را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در یادداشتی نوشت: فیلمهای نیوکاسل، سرکوب و تپلی ومن، بعد از گذر از هفت خوان تولید، اکنون وارد هفتاد خوان اکران مافیا زده سینمای ایران شده و در کنار فیلم نورچشمی قصرشیرین، هرکدام با بضاعت های فنی و هنری و تبلیغاتی خود برای جذب مخاطب کوشش می کنند.

نیوکاسل، یک شبه فیلم فارسی شلوغ وگیشه ای باسوژه ها، داستانک ها، بازیها و کارگردانی دم دستی و کلیشه ای و مناسب وقت گذرانی است! قصرشیرین، فیلمی متوسط درساختار، محتوا، مضمون و پرداخت سینمایی است. فیلمی که در کارنامه سینمایی دبیر فیلمساز کارگردانش، جایگاه و امتیازی ویژه ندارد.گرچه عده ای در جهت همسویی با جشنواره بدون ثمر و بودجه بر بادده موسوم به جهانی فیلم فجر و رفاقت و منافع، این فیلم را باد کرده و جماعتی هم سعی دارند، با ترفند آن را به عنوان فیلم مناسب و منتخب سینمای ایران برای حضور در مراسم اسکار جا بزنند، ولی قصر شیرین کوچکتر از این حرف و حدیث ها است.

فیلم اجتماعی سرکوب با آنکه اثری ممتاز در سینمانیست و کاستی هایی در داستان سازی و شخصیت پردازی و پردازش سینمایی دارد، ولی فیلم آبرومندی است که کوشیده حرف ها و مضامین خود را به دور از اداهای روشنفکر نمایانه و ترفندهای اغوا گرانه گیشه ای با مخاطب در میان گذارد. سرکوب با تکیه بر سلامت در ساخت و امتیازهای ساختاری و محتوایی، در برابر سرکوبی سینمای مستقل توسط مافیا ایستاده است.

تپلی و من، یک فیلم متوسط سرگرم کننده کودکانه از سینماگری است که سختکوشانه بر اساس باورهایش به کودکان و سینمای کودک، همچنان امیدوارانه برای کودکان و نوجوانان فیلم های مفرح می سازد. در جنگ نابرابر اکران با توجه به حمایت های مالی و تبلیغاتی نامدیران سینما از فیلم قصر شیرین، سه فیلم دیگر برای توفیق در گیشه، راهی دشوار پیش رو دارند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز