آهنگسازان «قاتل اهلی» و «گل های داودی» در شبکه چهار؛

فرازها و فرودهای موسیقی فیلم در «شب موسیقی»

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۲:۱۷:۲۱
کد خبر: ۸۸۰۵۰۷
فرازها و فرودهای موسیقی فیلم در «شب موسیقی»
مجله شبانگاهی «شب موسیقی» امشب با حضور دو آهنگساز فرازها و فرود های موسیقی فیلم را بررسی می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رضا مهدوی مجری کارشناس «شب موسیقی» امشب میزبان دکتر کامبیزروشن روان و بهزاد عبدی می شود و با آنها درخصوص«موسیقی فیلم، فرازها و فرودها» به گفتگو می پردازد.

در این برنامه که امشب (13 مردادماه) ساعت 23 به روی آنتن می رود بخش هایی از دو فیلم «امیرکبیر» و «گل های داودی» با آهنگسازی روشن روان و دو فیلم «قاتل اهلی» و «دهلیز» با آهنگسازی بهزاد عبدی پخش می شود.

کامبیز روشن‌روان، آهنگساز و نواپرداز، استاد و مدرس موسیقی و از چهره‌های شاخص در حوزه آموزش موسیقی است. روشن روان در آهنگسازی فیلم دستی چیره دارد و موسیقی متن فیلم برنج خونین از جمله نخستین موسیقی‌هایی بود که پس از انقلاب ساخته شد. موسیقی متن فیلم‌های گل‌های داودی ، سفیر سریال امیرکبیر و برخی نزدیک به 120 فیلم موسیقی متن ساخته و باکارگردانانی چون عباس کیارستمی، امیر نادری، رسول صدر عاملی، کیومرث پور احمد، مهدی فخیم زاده و دیگران همکاری داشته و برای برخی از این فیلم‌ها هم جایزه بهترین موسیقی جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

بهزاد عبدی آهنگساز در سال ۱۳۸۷ جایزه بهترین موسیقی مسابقه ورزش و آواز را برای قطعه «پهلوان» از آکادمی ملی المپیک، و در سال ۱۳۸۸ سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را برای موسیقی فیلم «آل» دریافت کرد و در سال ۱۳۹۰ تندیس سرو طلایی بهترین موسیقی پویانمایی را برای «افسانه ماردوش» در جشنواره تلویزیونی جام جم از آن خود کرد.

«ناشنیده های» این هفته شب موسیقی به پخش اثری از استاد بنان اختصاص یافته است. شایان ذکر است از امشب بخش اخبار موسیقی به این برنامه افزوده شده که فرزین طاهری مجری این بخش، مروری بر خبرها و تازه های حوزه موسیقی دارد.

«شب موسیقی» یکی از برنامه های «شب های هنر» است که به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری، پیرامون مسائل موسیقی، یک شنبه شب ها ساعت 23 به طور زنده، از شبکه 4 سیما پخش می شود. «شب های هنر» محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که از شنبه تا جمعه، هرشب به یکی از موضوعات تئاتر، موسیقی، شعر و ادبیات، کتاب و روایت، معماری، سینما و طنز می پردازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز