در نخستین نشست هم‌اندیشی رئیس سازمان میراث فرهنگی؛

حمایت از مستندسازان و برنامه‌سازان محیط زیست

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۵:۰۶:۲۳
کد خبر: ۸۸۰۶۳۱
حمایت از مستندسازان و برنامه‌سازان محیط زیست
نخستین نشست هم‌اندیشی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مدیر شبکه جام جم با هدف گسترش برنامه‌های فرهنگی و گردشگری برای ایرانیان خارج از کشور، در شبکه جام جم برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی درخصوص نخستین نشست هم اندیشی با برنامه‌سازان و مدیران شبکه جهانی جام جم  با بیان اینکه نیاز رسانه‌ای ما  با هم‌افزایی برنامه‌سازان در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی محقق خواهد شد گفت: حمایت ما نیز از مستندسازان  این حوزه، ارتقای بیشتر رتبه گردشگری را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این نشست با هدف معرفی صنایع دستی، فضاهای گردشگری و جذب گردشگران و ایرانیان مقیم خارج از کشور برگزار شده‌است، ادامه داد: هم‌اکنون گردشگری مهمترین دغدغه ما در سازمان میراث فرهنگی است و اگر رسانه ملی بتواند با پرداخت مستمر به این حوزه کنار ما باشد می توانیم ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری در ایران، سهمی هم در افزایش تولید ناخالص ملی و بالا بردن رتبه اشتغال در کشور داشته باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه حمایت از مستندسازان و برنامه‌سازان برجسته و شناخته شده در صداوسیما، ارتقای رتبه گردشگری، پیشرفت همه‌جانبه‌ کشور در عرصه‌های گوناگون را به‌دنبال خواهد داشت، افزود: معرفی یک محصول یا هنر دستی نباید فقط منوط به معرفی پیشکسوتان این عرصه باشد بلکه امروزه عمده ترین سهم در تولید صنایع دستی از آن جوانان است و برنامه‌سازان برای معرفی رشته‌های مختلف صنایع دستی باید با معرفی هنرمندان این عرصه نگاه مثبتی را در عرصه جهانی ثبت کنند.

مونسان تصریح کرد: همکاری بیشتر ما با شبکه جام جم می تواند شوق بازگشت ایرانیان را افزایش داده و این شبکه دریچه‌ای برای معرفی ایران از سوی ایرانیان خارج از کشور باشد.

وی از آمادگی این سازمان برای همراهی و حمایت از برنامه‌سازان صداوسیما در زمینه معرفی مراکز گردشگری خبر داد.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت توجه به بوم گردی درتولید برنامه‌‌های سیما خاطر نشان کرد:  بدون شک وجود خانه‌های بوم گردی ظرفیت جدیدی در حوزه گردشگری ادر استان‌های ایران است که علاوه بر مزیت های چون به فعلیت رساندن مهاجرت معکوس از حاشیه شهر به روستا و خلق جدید فرصت های شغلی پایدار بر میزان ماندگاری و اقامت گردشگران خارجی و داخلی هم مؤثر است.

وی ابراز امیدواری کرد مستندسازان با استفاده از همراهی سازمان میراث فرهنگی در حوزه‌های مختلف از جمله معرفی خانه‌های بوم گردی  قدم های خوبی را در توسعه پایدار بردارند و با معرفی این خانه‌ها موجب ترغیب حضور ایرانیان خارج از کشور در این خانه‌ها شوند.

 در ادامه حسن ملکی سرپرست شبکه  جهانی جام جم نیز با معرفی بخش‌های مختلف این شبکه گفت: معرفی بخش‌های مختلف گردشگری یکی از مهمترین اهداف این شبکه برای هموطنان مقیم خارج است.

ملکی با اشاره به اهتمام رسانه ملی و شبکه جام جم برای تولید مستندهای محیط زیستی خاطر نشان کرد: شبکه‌ جام جم برای اینکه  مخاطبان خاص تری در خارج از مرزها دارد، می‌تواند در زمینه تبلیغات و بازاریابی گردشگری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به منظور معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری برای نسلی از ایرانیان که خارج از کشور به دنیا آمده‌‌اند نیاز به استفاده از تجربیات و دانش سازمان میراث فرهنگی  داریم که خوشبختانه این نشست سبب تعامل بیشتر برنامه‌سازان این شبکه با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با گردشگری خواهد شد.

ملکی با اشاره به لزوم جذب گردشگران خارجی از طریق ایرانیان در خارج از کشور گفت: شبکه جهانی جام جم با تولید برنامه‌های متنوع بر نکات مهمی از جمله توریسم پزشکی، معرفی جشنواره‌های مختلف، معرفی صنایع دستی و مراکز گردشگری، سیاحتی و زیارتی  تأکید کرده‌است و از این پس نیز با همراهی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این روند را به پیش خواهد برد.

نظر شما