کانال کردی شبکه سحر؛

بررسی ابعاد مختلف « جنایت شینگال» در برنامه «طنین»

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۴:۰۷:۱۷
کد خبر: ۸۸۱۱۲۱
بررسی ابعاد مختلف « جنایت شینگال» در برنامه «طنین»
برنامه سیاسی «طنین» کانال کردی شبکه سحر، امروز به تصمیم اخیر پارلمان اقلیم کردستان عراق در نامگذاری روزی به نام «جنایت شینگال» می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه «طنین» کانال کردی شبکه سحر امروز ، اختصاص و نامگذاری روزی با عنوان «جنایت شینگال» (جنایت سنجار) و هدف از این مصوبه را با حضور کارشناسان بررسی می کند.

آخرین وضعیت مفقودشدگان زن و مرد شینگالی و وضعیت اداری و سیاسی در این منطقه از دیگر موضوعاتی است که «طنین» به آن می پردازد.

با توجه به اینکه در تاریخ دهم ژوئن2014 موصل و اطراف آن به دست داعش و 54 روز بعد شینگال سقوط کرد این برنامه به دلایل عدم اقدامات تامینی برای دفاع از مردم شینگال می پردازد.

این مسئله که چرا پس از گذشت سال ها از وقوع این حادثه و تشکیل کمیته تخصصی به منظور شناسایی عاملین سقوط شینگال و مجازات آنان ، هنوز نتیجه این تحقیقات اعلام نشده است نیز در این برنامه مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

نبرد سنجار به نبردهای فشرده‌ای گفته می‌شود که بین شبه نظامیان داعش و نیروهای کرد رخ داد که منجر به کشته و آواره شدن تعداد زیادی از کردهای شهر سنجار و سقوط این شهر توسط نیروهای داعش شد.

تهیه کننده برنامه «طنین» عبدالجواد رشیدی است و مجری نیز عبدا... عابدی است.

دستیاری تهیه کننده را نیز علی اکبر اسماعیل زاده عهده دار است.

«طنین» هر دوشنبه ساعت 21:30 به وقت تهران از کانال کردی شبکه سحر پخش می شود.

نظر شما