از زاویه نگاه پرس تی وی؛

مروری بر ناتوانی اروپا در اجرای تعهداتش در برجام

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۸۸۱۱۳۷
مروری بر ناتوانی اروپا در اجرای تعهداتش در برجام
تلاش اروپا برای نگه داشتن ایران در توافقنامه برجام و عدم توانایی سران اروپایی در حفظ این توافق در برنامه این هفته «ایران امروز» شبکه پرس تی وی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به تهیه کنندگی یوسف پور انوری با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن همه تحریم های یکجانبه علیه ایران در تیرماه 97 به بحث و گفت و گو پیرامون تلاش های اروپا برای نگه داشتن ایران در این توافقنامه و دادن 11 وعده به ایران از سوی سه کشور اروپایی خواهد پرداخت.

در این برنامه ضمن اشاره به موارد مربوط به 11 وعده اروپایی ها به ایران در بیانیه مشترک اعلام شده از جمله حفظ و ارتقای روابط گسترده‌تر اقتصادی در حوزه‌های مختلف با ایران، حفظ و استمرار کانال‌های موثر مالی برای تعامل با ایران، تداوم صادرات نفت و میعانات گازی، محصولات نفتی و پتروشیمی، تداوم روابط حمل و نقل دریایی (از جمله کشتیرانی و بیمه)، زمینی، هوایی و ریلی، تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر در ایران، حمایت عملی از تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران و حمایت از شرکت‌ها در برابر آثار فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا طی گفت و گو با کارشناسان و فعالان حوزه های اقتصادی به بررسی راستی آزمایی این وعده ها می پردازد.

در این برنامه که میزبان آرش نجفی رئیس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران، سعداله زارعی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک اندیشه سازان نور و بهمن آرمان اقتصاددان است همچنین پیرامون نقش اروپا به عنوان مجری مقررات فراسرزمینی آمریکا، تلاش تندروها در غرب برای اثبات حضور ایران پای میز مذاکره در قبال زور، تهدید ایران به خروج تدریجی از برجام و تکاپوی اروپایی ها برای عملیاتی کردن اینستکس و تحلیل صاحبنظران آمریکایی مبنی بر روی آوردن ایران به ابزارهای فشار از جمله نفوذ در منطقه و توسعه جنگ افزارهای مختلف درصورت اعمال فشار بیشتر از سوی آمریکا بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:03 بامداد چهارشنبه 16 مرداد از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 07:00 و 20:00 ، پنجشنبه ساعت 09:00 و شنبه ساعت 12:00 پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز