در سریال های شبکه نمایش خانگی؛

واکنش انجمن تهیه‌کنندگان به پرداخت دستمزدهای بالا

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۸۳۳۷۵
واکنش انجمن تهیه‌کنندگان به پرداخت دستمزدهای بالا
انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران خواستار کنترل تولید سریال‌های ایرانی و دستمزدهای پرداختی به عوامل این سریال‌ها شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مرتضی شایسته سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران در واکنش به سخنان محمد صراف ربیس "انجمن صنفی وی او دی، آی پی تی وی" گفت: وقتی فیلم ایرانی برای نمایش و اکران هفت‌خوان دریافت پروانه نمایش را باید رد کند، چرا سریال‌ها و فیلم‌های خارجی در V.O.D نباید  پروانه نمایش دریافت کنند؟

مرتضی شایسته افزود: در نشست هم‌اندیشی و گفتگوی اعضای انجمن تهیه‌کنندگان، نسبت به عدم دریافت پروانه نمایش سریال‌ها و فیلم‌های خارجی به شدت اعتراض شد. همکاران ما اظهار می‌داشتند که این روش که متاسفانه مدتی است آغاز شده، به ارائه فیلم ایرانی لطمه اساسی می‌زند.

وی با اشاره به سخنان اخیر محمد صراف گفت: او اظهار می‌کرد که همه این فیلم‌ها و سریال‌ها حق نمایش‌شان خریداری شده که صحت ندارد و این صرفا یک توجیه غیرعقلایی است.

سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینما افزود: همکاران اظهار امیدواری کردند که معاونت نظارت سازمان سینمایی به این مهم ورود کرده و اجازه سوءاستفاده به شبکه‌های V.O.D  ندهند. آنها معتقدند بسیاری از فیلم‌هایی که از طریق موسسات ویدئو رسانه به V.O.D ها واگذار شده، حق نمایش آنها گذشته است و در بعضی موارد واگذاری مالِ غیرمحسوب می‌شود. در این زمینه هیات مدیره انجمن قول داد که تا رسیدن به نتیجه موضوع را پیگیری کند.

شایسته اضافه کرد: در این گردهمایی همدلانه، اعضای انجمن با بیان مسائل و مشکلات فعلی تولید، بخصوص سریال‌های شبکه نمایش خانگی که باعث افزایش بی‌رویه دستمزدها می‌شود، خواستار کنترل تولید سریال‌های ایرانی و بخصوص دستمزدهای پرداختی از سوی شورایعالی تهیه‌کنندگان شدند.  وی افزود: لزوم کپی رایت فیلم‌ها و عضویت اعضای انجمن تهیه‌کنندگان مستقل در اتحادیه‌های صنفی جهان نیز از دیگر موضوعاتی بود که مطرح و کمیته‌ای تخصصی برای این امر در دست تشکیل است.

شایسته افزود: بازنگری در شرایط اکران فیلم‌ها، حمایت از تولیدات سینماگران مستقل، رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده و رعایت معافیت مالیاتی تهیه‌کنندگان از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست همدلانه بود.

شایان ذکر است پرداخت‌های نامتعارف به بازیگران در سریال‌های نمایش‌خانگی و همچنین کمبود بازیگر جهت پروژه‌های سینمایی به دلیل حضور بازیگران در سریال‌های متعدد نمایش‌ خانگی به معضل این روزهای تولید سینما تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز