از شبکه چهار سیما؛

سفر «چرخ» به دنیای شگفت‌انگیز ریاضیات

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۱:۳۷:۱۱
کد خبر: ۸۸۳۴۰۹
سفر «چرخ» به دنیای شگفت‌انگیز ریاضیات
نوزدهمین قسمت «چرخ» ساعت 19 امروز، یکشنبه 20 مرداد با موضوع «پندهایی از ریاضی» روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ هفتمین هفته‌ی برنامه‌ی «چرخ» در تابستان با گفت‌وگوی حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» با دکتر مجید میرزاوزیری، استاد گروه ریاضی محض دانشگاه فردوسی مشهد آغاز خواهد شد. 

در بخش روایت خبری «چرخ»، سیدامیر سادات‌موسوی، کارشناس نجوم «چرخ»، بارش شهابی برساوشی را بررسی خواهد کرد. بارش شهابی برساوشی یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های نجومی است که هر سال در اواخر ماه مرداد به اوج فعالیت خود می‌رسد. رویدادی که در جریان آن تعداد شهاب‌های قابل مشاهده در طول یک شب به شدت افزایش پیدا می‌کند و حتی می‌توان ده‌ها شهاب را در هر ساعت در آسمان دید. اوج این بارش در شامگاه 21 و بامداد روز یکشنبه 22 مرداد ماه است که از ایران با چشم غیر مسلح قابل رویت است. 

آشنایی با جزییات کار دکتر سارا کرمی، متخصص هواشناسی و استادیار پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو از دیگر بخش‌های نوزدهمین قسمت «چرخ» در فصل تابستان خواهد بود.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» در تابستان امسال در سه روز یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز