در مستند جدید پرس تی وی؛

عدم استقبال از ائتلاف دریایی آمریکا علیه ایران

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۰۵:۰۴:۰۰
کد خبر: ۸۸۳۵۱۵
عدم استقبال از ائتلاف دریایی آمریکا علیه ایران
مستند جدید «10 دقیقه» این هفته پرس تی وی، به بررسی ائتلاف دریایی آمریکا علیه ایران و دلایل عدم موفقیت آمریکا در این اقدام می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این مستند به تهیه کنندگی مهدی عرب اقدام آمریکا در تشکیل ائتلاف علیه ایران برای تامین امنیت در تنگه هرمز پس از حملات اخیر به تانکرهای نفتکش در این منطقه را کنکاش می کند.

در این برنامه با اشاره به اتهام خرابکاری در تنگه هرمز علیه ایران از سوی آمریکا و درخواست آمریکا از حدود 60 کشور جهان برای پیوستن به این ائتلاف، عدم استقبال جامعه جهانی از این اقدام و و همسو نشدن کشورهای اروپایی، هند و ژاپن در آسیا و عربستان و امارات متحده عربی به عنوان هم پیمانان آمریکا در منطقه با این جریان مورد بررسی قرار می گیرد.

این مستند همچنین ضمن مروری بر دلایل عدم پذیرش درخواست آمریکا از سوی کشورهای مختلف از جمله دلخوری اروپا از ترامپ به دلیل خروج از برجام به بررسی استقبال انگلیس و اسراییل از این اقدام آمریکا پرداخته و دلایل مهم عدم شکل گیری ائتلاف ضد ایرانی از جمله عدم اعتماد کشورها به ادعاهای ترامپ، هزینه های گزاف به منظور تامین نیروی نظامی و کشتی برای گشت زنی، ترس از وقوع جنگ در منطقه و افزایش 10 برابری نرخ بیمه از سوی شرکت های بیمه و عدم پوشش بیمه ای صدمات جنگی را واکاوی می کند.

مستند «10 دقیقه» دوشنبه ساعت 21:15 از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن چهارشنبه ساعت 03:15 ، پنجشنبه ساعت 09:15 ، جمعه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 17:15 پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز