با حضور در جشنواره «فلاهرتیانا»؛

«در جستجوی فریده» راهی روسیه شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۱۲:۰۵:۱۱
کد خبر: ۸۸۴۱۳۹
«در جستجوی فریده» راهی روسیه شد
فیلم مستند «در جستجوی فریده» ساخته‌ آزاده موسوی و کوروش عطائی به بخش مسابقه جشنواره «فلاهرتیانا» روسیه راه پیدا کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نوزدهمین دوره جشنواره «فلاهرتیانا» Flahertiana از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۹ برابر با ۲۹ شهریور تا ۴ مهر ۹۸ در شهر پرم روسیه برگزار می‌شود و مستند بلند «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطائی در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره معتبر به نمایش درمی‌آید.

جشنواره «فلاهرتیانا» در واقع ادای دینی به رابرت فلاهرتی از پایه‌گذاران سینمای مستند و خالق «نانوک شمالی» است.

«در جستجوی فریده» مستندی درباره‌ زنی به نام فریده است که حدود چهل سال پیش در حرم امام رضا (ع) رها می‌شود و بعد از انتقال به شیرخوارگاه، توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته شده و حال، برای اولین بار به ایران سفر می‌کند تا زادگاهش را ببیند و خانواده واقعی‌اش را بیابد ... .

این فیلم تاکنون برنده‌ جوایزی از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی شده است که از جمله می‌توان به جایزه ویژه رئیس‌جمهور تاتارستان برای انسان‌دوستانه‌ترین فیلم جشنواره «کازان» روسیه، تندیس شایستگی بهترین فیلم مستند جشن خانه سینما، نشان هنر و تجربه، تندیس فیروزه‌ای بهترین تدوین و بهترین موسیقی و جایزه ویژه دبیر جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و تندیس شیر سنگی بهترین صداگذاری جشن مستقل مستندسازان، تندیس مهر گیاه بهترین فیلم مستند آکادمی سینما سینما و تندیس حافظ جشن دنیای تصویر اشاره کرد.

«در جستجوی فریده» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم مستند اکران شده در گروه «هنر و تجربه« معرفی شده است.

این فیلم طی یکسال اخیر در جشنواره‌های مستند «بیگ‌اسکای» آمریکا، «اینک خاورمیانه» فلورانس ایتالیا، مستند اوکراین Docudays، استانبول ترکیه، کازان روسیه، جشنواره فیلم‌های شرقی «ژنو» و فیلم‌های ایرانی «زوریخ» سوئیس به نمایش درآمده است.

عوامل تولید مستند «در جستجوی فریده» عبارتند از کارگردانان: آزاده موسوی و کوروش عطائی، مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی؛ صدابردار: حسن شبانکاره، تدوینگر: حمید نجفی‌راد؛ صداگذار: انسیه ملکی؛ موسیقی: افشین عزیزی؛ مدیر تولید و عکاس: شاهین دانشفر؛ دستیار کارگردان: صدف صادقیان‌پور؛ تهیه‌کنندگان: آزاده موسوی و کوروش عطائی؛ با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز