مدیر شبکه آموزش سیما:

مهارت، توانایی است

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۱۴:۰۳:۴۶
کد خبر: ۸۸۴۲۴۵
مهارت، توانایی است
مدیر شبکه آموزش سیما در نشست مشترک با مجریان این شبکه، مهارت آموزی را رمز رسیدن از دانایی به توانایی دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دکتر احمدی افزادی در نشست مشترک با مجریان شبکه هفت با اشاره به رسالت اصلی شبکه،که همان مهارت آموزی است؛ تاکید کرد: با همت همکاران امروز توانسته ایم، از ماموریت شبکه گذر کرده و آموزش را به مهارت تبدیل نمائیم. مهارت آموزی کلید موفقیت شبکه ماست و مخاطبان ما می دانند که مهارت قابلیتی همیشگی در رسیدن به اهداف هر فرد به شمار می رود.

دبیر شورای مهارت آموزی سیما راهبری دنیای امروز را منتج از مهارت آموزی خواند و خطاب به مجریان حاضر در جلسه گفت: شما ژنرال های ما در خط مقدم مهارت آموزی، مهارت افزایی و  مهارت ورزی هستید و وظیفه دارید بازتعریفی از دانش به جوانان ما ارائه نمائید، تعریفی که در جسم و جان آنها نفوذ کرده و در کنه ضمیر ناخودآگاهشان قرار گیرد. این تعریف با شعار «هر ایرانی یک مهارت است» تجلی پیدا می کند. 

وی اضافه کرد: امروزه در پایان تحصیلات آکادامیک دانش آموختگان با یکسری محفوظات وارد بازار کار می شوند در حالی که مهارت ها و ابراز مورد نیاز برای تبدیل دانش خود به فن را نیاموخته اند و همین موضوع باعث سرخوردگی و یاس آنها در بازار رقابت می شود.

مدیر شبکه آموزش با ذکر این نکته که «دانش به تنهایی ارزش نیست» افزود: تنها دانشی را می توان ارزشمند توصیف کرد که مبتنی بر توانایی باشد. برای آنکه شما برنامه سازان و مجریان بتوانید از تمامی ظرفیت های کشور در حوزه های مختلف علوم و فنون استفاده کنید، تفاهم نامه هایی با مراکز مرتبط همچون سازمان  آموزش فنی و حرفه ای، وزارت آموزش و پرورش،  وزارت صنعت، معدن، تجارت و  معاونت توسعه و فناوری ریاست جمهوری امضاء کرده ایم، که دسترسی منابع و اطلاعات  را برای شما ساده تر خواهد کرد.

وی ادامه داد:نهادینه کردن رعایت قواعد و اصول زبان فارسی از اصلی ترین وظایفی است که مقام معظم رهبری بر عهده رسانه ملی قرار داده و شما پرچم داران این عرصه به شمار می روید. به خاطر داشته باشید در طول اجرای برنامه از واژه های اصیل و صحیح فارسی استفاده کنید و تا حد امکان واژه های بیگانه را در کلمات خود حذف نمائید. 

دکتر احمدی افزادی با اشاره به روش های نوین دشمنان در نفوذ به اعتقادات و تلاش برای تغییر سبک زندگی در میان جوانان ادامه داد: یکی دیگر از وظایف خطیر شما به عنوان فرهنگسازان جامعه رعایت حجاب و عفاف و تسری آن به جامعه است. موضوعی که امروزه به شدت مورد هجمه دشمنان قرار گرفته و جوانان ما را تحت تاثیر قرار داده است.

دکتر احمدی افزادی در پایان با قدردانی از شهرام کجوری مسئول مجریان شبکه برای برگزاری چنین جلساتی از مجریان خواست تا مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کنند و تاکید کرد با حداکثر توان در رفع این مشکلات اقدام نماید.

نظر شما