در جشن عکاسان سینما؛

صدای سیروس الوند هم درآمد!

۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۴:۴۰:۴۶
کد خبر: ۸۸۵۴۰۰
صدای سیروس الوند هم  درآمد!
سیروس الوند کارگردان سینمای ایران که در پنجمین جشن عکاسان سینمای ایران تجلیل شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا؛ سیروس الوند در سخنانی انتقادی گفت: سینما حال خوبی ندارد، چهل سال گذشته و این همه خودی و ناخودی نداشتیم. این چه وضعیتی است و این همه سوء استفاده سابقه نداشته! خجالت بکشید! چقدر می‌خورید. 10 میلیارد می‌گیرند و همان ابتدای کار، سه میلیاردش را میخورند و با هفت میلیارد باقی مانده فیلم می‌سازند و برایشان هم مهم نیست که این فیلم بفروش است یا خیر.

او بیان کرد: فیلمبردار و عکاس بیکار داریم حتی کارگردانی داریم که مسافرکشی می‌کند، از طرف دیگر در همین سینما نفری وجود دارد که با یک تلفن میلیاردها تومان برای یک فیلم دریافت می‌کند.

خالق «فریاد زیر آب» همچنین خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای صالحی که چندی پیش برای تسلیت گفتن مرگ برادرم لطف کردید و به منزل من آمدید، آیا می دانید که چه اتفاقاتی در سینما می‌افتد و سینماگران چگونه زندگی می‌کنند؟ آنها چیزی ندارند اما یک چیز دارند که حتی دولتمردان هم به آن غبطه می‌خورند و آن هم مردم است. هنرمندان مردم را دارند.

الوند گفت: نمی‌خواهم فضای جشن را به گله بگذارنم اما وقتی مرگ اینقدر به ما نزدیک است چرا نمی‌گذارید حرف‌مان را بزنیم. ما به سینما نیامده‌ایم که پولدار شویم بلکه آمده‌ایم تا حرف‌مان را بزنیم. آمده‌ایم آینه مردم و جامعه و صدای مردم باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز