بررسی حضور بازیگران چهره و غیر چهره در سریال‌ها؛

تلویزیون برای حفظ خود روی بازیگران چهره تاکید دارد

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۸۶۵۳۷
تلویزیون برای حفظ خود روی بازیگران چهره تاکید دارد
تهیه کننده تلویزیون گفت: تلویزیون هم تاکید بر استفاده از بازیگران خوب، چهره و شناخته شده دارد تا مخاطبش را حفظ کند هم اینکه شناساندن چهره های جدید را وظیفه خود می داند.

علیرضا سبط‌احمدی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در مورد حضور بازیگران چهره در سریال‌های تلویزیونی گفت: تهیه‌کنندگان در ساخت فیلم و سریال همیشه یک ویترینی را در نظر می‌گیرند که ببیننده و تماشاچی بتواند جذب آن شود. تلویزیون معمولا روی یک‌سری از شخصیت‌های فیلمنامه تاکید دارد تا آنها را بازیگران چهره و تراز اول بازی کنند. اما در کنار آن توصیه می‌کند از چهره‌های جدید، تئاتری و افرادی که هنوز دوربین تلویزیون و سینما آنها را شکار نکرده استفاده و معرفی کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه ماست که دایره حضور بازیگران را در کارهای مختلف گسترده‌تر کنیم. خود تلویزیون در این زمینه هم تاکید بر استفاده از بازیگران خوب، چهره و شناخته شده دارد تا مخاطبش را حفظ کند هم اینکه شناساندن چهره‌های جدید را وظیفه خود می‌داند.

تهیه‌کننده سریال «خوب، بد، زشت» با اشاره به دستمزد بازیگران چهره گفت: ما تهیه‌کنندگان در هر پروژه بودجه‌ای برای انتخاب و جذب بازیگر داریم که در آن دستمزد بازیگران سقف مشخصی دارد. تهیه‌کنندگان باید جوری متعادل رفتار کنند که هم بازیگران چهره در پروژه حضور داشته باشند، هم با بخشی از این بودجه بازیگران جدید معرفی شوند.

وی در ادامه افزود: مسلما در سریال 40 قسمتی که 8 ماه تا یک سال تولید آن طول می‌کشد، اگر قرار باشد همه از بازیگران چهره و مطرح باشند باید بیش از نیمی از بودجه را صرف دستمزد بازیگران کرد که اصلا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

این تهیه‌کننده تلویزیون در پایان اظهار داشت: یک‌سری نقش‌ها با اینکه کوتاه هستند اما بسیار سخت و مشکل است و باید یک بازیگر تراز اول و حرفه‌ای آن را بازی کند. یک‌سری نقش‌ها هم هست پیچیدگی ندارد اما بازیگر حضور زیاد و مستمری باید داشته باشد که ما معمولا برای اینگونه نقش‌ها از چهره‌های جدید استفاده می‌کنیم. این به این معنی است که تلویزیون هیچ درصد و تعداد خاصی برای حضور چهره‌ها تعیین نمی‌کند حتی از حضور چهره‌های جدید استقبال بسیاری هم می‌کند. ما تهیه‌کنندگان هم با توجه به بودجه و پولی که در دست‌مان داریم از هر دو نوع بازیگر استفاده می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز