رئیس رسانه ملی در اختتامیه بیست ‌‌و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی:

بیانیه گام دوم، منشور راهبردی رسانه ملی است

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۷:۳۲:۳۲
کد خبر: ۸۸۶۶۵۵
بیانیه گام دوم، منشور راهبردی رسانه ملی است
رئیس سازمان صدا و سیما در اختتامیه بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی، بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را منشور راهبردی حال و آینده جمهوری اسلامی و صدا و سیما دانست و از همکارانش در رسانه ملی خواست، این منشور را منشاء برنامه سازی ‌و دیگر فعالیت های این سازمان قرار دهند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر علی عسکری در این مراسم، جشنواره تولیدات مراکز استانی را فرصتی برای رصد و ارزیابی محصولات رسانه ای صداوسیمای مراکز استان‌ها دانست و گفت: این جشنواره صرفا یک جشنواره نیست بلکه کارگاه تمام عیاری است که مملو از تلاش و عشق و خلق زیبایی‌ها در سراسر کشور است که ثمرات آن بسیار ارزشمند است. 

وی از اعیاد پرفیض قربان و غدیر و اهمیت واقعه غدیر نیز یاد کرد و گفت: پیامبراسلام (ص) در روز غدیر به زیبایی در خطبه غدیر از سجایای امیرالمومنین(ع) و درباره ولایت و آینده تاریخ سخن گفتند و رسالتشان را تکمیل کردند.

رئیس سازمان صداوسیما با یادآوری جشنواره پیشین تولیدات مراکز استانی و اوضاع کشور در سال 97، از تلاش دشمن برای تخریب نظام و عملیات روانی علیه ملت ایران سخن گفت که به همت مردم و با تأسی از مقام معظم رهبری و تلاش همه دستگاه‌های کشور از جمله رسانه ملی با شکست مواجه شد و مردم ایران قدرتمندانه در چهلمین جشن پیروزی انقلاب حاضر شدند و اقتدار کشور را به نمایش گذاشتند.

وی پاسخ مقام معظم رهبری به نخست وزیر ژاپن را ،که به نمایندگی از رئیس جمهور آمریکا به ایران آمده بود، نشان از قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت : شکست پیاپی دشمن در مقابل جبهه مقاومت در کشورهای سوریه، عراق، یمن و فلسطین نیز نشان از اقتدار جبهه مقاومت و قدرت آن دارد و هر روز نمایش این اقتدار پررنگ تر می‌شود .

رئیس رسانه ملی همچنین از توفیق کشور در نقطه زنی مواضع داعش و انهدام پهپاد آمریکایی در آب‌های خلیج فارس به عنوان رونمایی از گوشه‌ای از قدرت نظامی جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: همزمان با تحریم‌های مالی، دشمن به سوی تهدید حمل و نقل بین المللی کشور ما پیش رفت که با توقیف کشتی انگلیسی در تقابل با توقیف نفتکش ایران به زانو نشست و مجبور به رفع توقیف کشتی کشورمان شد. 

وی ابراز امیدواری کرد: کشورهای اروپایی نیز از این پیروزی‌های افتخار آمیز ایران درس بگیرند و بدعهدی را کنار گذاشته و بدانند ایران فریب هیچ قدرتی را نمی خورد.

دکترعلی عسکری اوضاع تحریم را فرصتی برای بالا رفتن تولید دانست و گفت: ما باید مقاومت کنیم و با اراده ای قوی بتوانیم قدرت و اقتدارمان را همچون گذشته حفظ کرده تا به آرمان‌های انقلاب برسیم.

دکتر علی عسکری سپس با اشاره به نقش رسانه ملی در تقویت مقاومت مردم در این شرایط گفت: اساس تهدیدات دشمن تهدیدات رسانه ای است که با هدف تخریب افکارعمومی مردم انجام می‌شود تا مردم را دچار یأس و نا امیدی کند و کشور را به آشوب بکشد.

وی افزود: در این زمینه سازمان صداوسیما و خادمان مردم در این سازمان به تأسی از مقام معظم رهبری با مطالعات وسیع توانست در مقابل این تهدیدها بایستد و افکار عمومی را در این جنگ نابرابر حفظ کند و این رسالت بر دوش همه شبکه‌های رسانه ملی و کارکنان آن در سراسر کشور بوده است. روحیه مقاومت از طریق رسانه ملی به مردم می‌رسد. 

دکترعلی عسکری با بیان اینکه فعالیت های رسانه ملی در این زمینه از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است گفت: ما سال گذشته مقاصد پلید دشمن را برای مردم بیان کردیم و اکنون نیز باید این راه را ادامه دهیم.

وی افزود: دشمن تلاش کرد مرجعیت رسانه ملی را مخدوش کند اما صداوسیما با آرایش رسانه‌ای درست در مقابل آن ایستاد و توانست مرجعیت خود را حفظ کند. وی هدف دشمن از تخریب مرجعیت رسانه ملی را سلب اعتماد مردم از این رسانه دانست که با شکست مواجه شد.

به گفته رئیس رسانه ملی، بنا بر آخرین آمار مرکز تحقیقات صدا و سیما، رسانه ملی با 80 درصد مخاطب همچنان از اعتماد مردم برخوردار است و هنوز دشمن از طریق آمریکا، اسرائیل و به ویژه سازمان سیا و رسانه‌های وابسته به آنها و برخی دنباله‌های داخلی شان می‌کوشد این اعتبار را مخدوش کند و از بین ببرد اما زهی خیال باطل، زیرا ما با تمام توان به پیش می رویم.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه رسانه ملی باید زبان مردم و ترجمان دیدگاه‌ها و خواست‌های آنان‌ باشد گفت: رسانه‌های استانی باید حرف های مردم را منعکس کنند و دستگاه‌ها و مسئولان دولتی باید اقدامات و کارهایی که برای مردم می‌شود را در رسانه استانی به اطلاع مردم برسانند تا هم اعتماد و هم روحیه امید ایجاد شود. وی بالا رفتنن اعتماد را موجب افزایش سرمایه ‌های اجتماعی دانست و گفت: در رسانه ملی باید این چرخه به خوبی ایجاد شود .

رئیس رسانه ملی سپس از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به عنوان منشور راهبردی حال و آینده جمهوری اسلامی یاد کرد و از همکارانش خواست آن را برای مردم شرح دهند و در برنامه‌سازی‌ها و فعالیت های سازمان مرجع کار قرار دهند.

وی با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب در خصوص مردم ایران گفت: ایشان نوید می‌دهند که مردم ایران پایبند به انقلاب بوده اند و می‌توانندآینده را تغییر دهند و عصر جدیدی ایجاد کنند. 

دکتر علی عسکری سپس با اشاره به سال رونق تولید و تشکیل ستاد رونق تولید در رسانه ملی گفت: در نشست های متعدد با وزرا و وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و دیگر نهادهای مرتبط برنامه ریزی‌های متعددی شده و از صداوسیمای مراکز استان‌ها می‌خواهم ستاد رونق تولید را در استان‌ها جدی گرفته و با ایجاد قرارگاه رسانه ای رونق تولید در هر مرکز و تعامل با استانداری‌ها به عنوان نمایندگان دولت در هر استان طرح توسعه استان و رونق تولید و اشتغال را تحقق بخشند.

وی با اشاره به اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی بوده و هست گفت: دشمن برای تخریب فرهنگ ما و تحریک جوانان تلاش می‌کند و ماباید در مقابل آن هم کار فرهنگی اثباتی کنیم و هم نقشه‌های دشمن را افشا کنیم چراکه هدف اول دشمن در این زمینه تخریب خانواده از این راه است.

انتخابات و بی‌طرفی رسانه ملی

رئیس سازمان صداوسیما در این مراسم از انتخابات به عنوان یکی از افتخارات انقلاب اسلامی یاد کرد و با تأکید بر حفظ بی‌طرفی در رسانه ملی گفت : همه مراکز استانی برای بالا بردن مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو باید تلاش کنند و با معرفی نخبگان به مردم آنها را در انتخاب فرد اصلح یاری دهند.

جوانگرایی از موضوعات دیگری بود که رئیس رسانه ملی در این مراسم بر آن تأکید کرد و گفت: در رسانه ملی باید در آنتن رسانه برای جوانان فکر و برنامه‌ریزی کنیم و هم با جوانگرایی در سازمان جوانانی را برای اداره رسانه ملی تربیت کنیم تا به فرمایشات رهبری در بیانیه گام دوم عمل کرده باشیم.

وی همچنین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جهادگران از انفاق به عنوان کانون گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی یاد کرد و گفت این جهادگران زندگیشان را برای کمک به مستضعفان صرف می‌کنند که کار ارزشمندی است و باید این فضیلت به کمک رسانه در کشور گسترش یابد . 

رئیس رسانه ملی در پایان از لزوم و اهمیت بالا بردن کیفیت تولیدات رسانه‌ای سخن گفت و افزود: تولید 100هزار قطعه برای شرکت در این مسابقه نشان از حرکت به سمت کیفی شدن کارهاست و ما باید کیفیت کارها را بالا ببریم تا دیده شویم وی افزود: باید با خلق برندهای برتر تراز برنامه‌ها را بالا برد و علاوه بر افزایش کمی‌به افزایش کیفیت نیز رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز