بر بام دیار نصف جهان؛

پرواز پروانه‌های جشنواره کودک

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۶:۴۲:۳۳
کد خبر: ۸۸۶۶۶۰
پرواز پروانه‌های جشنواره کودک
از فردا همزمان با سی ودومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوانان، 190 اثر سینمایی فاخر بر پرده ی نقره ای سینماهای نصف جهان اکران می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دبیر سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان گفت: در این دوره از این رویداد بزرگ فرهنگی کشور بیش از 190 اثر فاخر سینمایی ایرانی و خارجی در سینماهای ساحل ،بهمن ، چهار باغ و مجموعه سیتی سنتر برای علاقه مندان به هنر سینما نمایش داده می شود.

علیرضا تابش از اکران فیلم های خاطره انگیز سال های گذشته برای کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان به صورت رایگان در پردیس روباز هنر اصفهان خبرداد و افزود: برای برای نخستین بار نظر سنجی آثار جشنوار پس از اکران هر فیلم و پخش آثار وب سینمایی را برای مخاطبان داریم .

وی به اکران 80 فیلم خارجی از کشور های روسیه ، ایتالیا ،کره جنوبی ، هند ، مالزی ،ارمنستان و پاکستان در این دوره از جشنواره هم اشاره کرد و گفت: در این دوره به منظور معرفی آثار سینمایی بخش کودکان و نوجوان کشور ،بازاریابی و فروش این آثار کتابخانه ویدیویی جشنواره برای اولین بارتاسیس شد .

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، رویای کودکان سیل زده را شعار جشنواره امسال دانست و افزود: در این دوره همچنین در 143 منطقه محروم و سیل زده کشور به مدت پنج شب آثار سینمایی راه یافته نمایش داده می شود.

وی به اکران آثار سینمایی این جشنواره همزمان با اصفهان در 34 شهر کشور اشاره کردو گفت: امسال همچنین با حضور مدرسان ایرانی و خارجی 15 کارگاه تخصصی فیلم سازی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

علیرضا تابش در خصوص محتوای فیلم ها هم افزود: در این دوره آثار مورد توجه مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی، اخلاق نیکو، سبک زندگی، احترام به نهاد خانواده و همنوعان، نشاط و شادی، امید و اعتماد به نفس، تلاش برای پیشرفت، مسوولیت پذیری اجتماعی، دوستی با طبیعت و آمادگی مخاطب برای مواجهه با چالش‌های دنیای آینده است.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از فردا تا 4 شهریور به دبیرى علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

نظر شما