در «قلم رصاص» شبکه العالم؛

نقد ادعاهای واهی رسانه های سعودی و اماراتی

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۳:۰۱:۱۲
کد خبر: ۸۸۶۸۶۱
نقد ادعاهای واهی رسانه های سعودی و اماراتی
ادعاهای واهی مطبوعات سعودی و اماراتی در خصوص کاهش قدرت نظامی ایران و اجبار در تن دادن به مذاکره، در «قلم رصاص» شبکه العالم بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حسین عبدالله کارشناس سیاسی «قلم رصاص» در این قسمت از برنامه، مقاله های مطبوعات سعودی و اماراتی در خصوص ایجاد نیروی دریایی بین المللی و متقابلاً کاهش قدرت نظامی ایران و اجبار در انجام مذاکره با آمریکا را به نقد می کشد.

در این برنامه اشاره می شود روزنامه الشرق الاوسط در مقاله ای عنوان کرده؛ با ایجاد نیروی دریایی بین المللی، قدرت مانور ایران کاسته شده چون درغیر این صورت باید با همه دنیا بجنگد و با گذشت زمان قدرتش برای رویارویی با این حصار ضعیف خواهد شد و خواهیم دید که درخواست مذاکره می دهد.

روزنامه الحیاة عربستان نیز در مقاله خود چنین گفته که هر کشوری که ادعای گفت و گو و صلح می کند باید علامت هایی برای مقدمه سازی و آماده سازی راه گفت و گو و صلح بفرستد ولی ایران در طول 43 ماه گذشته حتی یک مورد هم علامت خوبی نفرستاده و از آن دور شده است.

خالد الرواس، پژوهشگر سیاسی و میهمان ویدئویی برنامه در خصوص این ادعاها می گوید؛ شکی نیست که آنچه در مطبوعات سعودی می خوانیم به هیچ وجه منعکس کننده واقعیت نیست زیرا جمهوری اسلامی ایران در درگیری ها بر اساس شرایط درگیری رفتار می کند نه براساس دیدگاه سعودی.

وی می افزاید: عربستان سعودی در منطقه سیاستی ندارد جز حمله و تجاوز بدون دلیل به یمن و این کشور دارای یک سیاست شکست خورده در منطقه است و نمی تواند واقعیت هایی که در حال وقوع است را ببیند ولی جمهوری اسلامی ایران در مشکلات و درگیری ها بر اساس شرایط آن برخورد می کند و به موقع قدرتش را به نمایش می گذارد و موقعی که صلاح بداند آن را به نمایش نمی گذارد که برگرفته از پایداری مستمر بی انتهای ایران و محور مقاومت است و سعودی ها این دستاوردها و مقاومت ها را نمی بینند برای اینکه هیچ یک از لوازم و عناصر مقاومت و پایداری را ندارند.

حسین عبدالله کارشناس سیاسی برنامه نیز در تکمیل صحبت های میهمان می افزاید: این کلام کاملاً مردود است چون ایران همیشه از حسن همجواری و داشتن روابط خوب با کشورهای همسایه و کشورهای حوزه خلیج فارس سخن گفته و درباره امنیت خلیج فارس، بارها بر همبستگی این کشورها تاکید کرده است.

وی اضافه می کند؛ این سعودی ها هستند که آرزو دارند آمریکا به ایران حمله کند تا ایران تحت فشار از مواضع خود عقب نشینی کند.

«قلم رصاص» امشب 28 مرداد 98 ساعت 22 به وقت تهران با اجرای جیهان عبدالنبی بحران، از شبکه العالم پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز