تدارک تئاتر مستقل تهران برای ۴۰ روز «عصر تجربه»

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۱۱:۳۳:۴۰
کد خبر: ۸۸۷۴۵۹
تدارک تئاتر مستقل تهران برای ۴۰ روز «عصر تجربه»
مدیر تئاتر مستقل تهران از آماده شدن این مجموعه برای برگزاری سومین رپرتوار «عصر تجربه» خبر داد؛ رپرتواری که هر سال 40 روز میزبان گروه‌های تئاتری جوان و تجربه‌گرا است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های برنا؛ مصطفی کوشکی، مدیر مجموعه تئاتر مستقل تهران درباره برگزاری سومین رپرتوار «عصر تجربه» بیان کرد: بعد از پایان دومین رپرتوار عصر تجربه که آبان ماه سال گذشته به پایان رسید برنامه‌ریزی دوره سوم را آغاز کردیم و جستجوی هنرمندان و آثار با کیفیت از همان زمان شروع شد. من عملا داوری جشنواره «تجربه» را هم با همین رویکرد پذیرفتم، هرچند خیلی علاقه داشتم در مرحله بازبینی کارها حضور داشته باشم ولی چون خودم نمایش روی صحنه داشتم فقط به تماشا و داوری کارها رسیدم.

او گفت: اعتقاد و تاکید داشتم دوره سوم رپرتوار باید بهتر و باکیفیت‌تر از دو دوره گذشته برگزار شود، بر همین مبنا از طریق بخش بین‌الملل مجموعه مکاتباتی انجام شد و در عین حال با روابط عمومی تئاتر مستقل نیز صحبت‌هایی صورت گرفت تا بتوانیم در زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی مرتبط با مسائل تئوریک برنامه‌ریزی های مناسبی داشته باشیم که جزئیات آن به زودی و از طریق نشست رسانه‌ای به اطلاع خبرنگاران محترم و علاقه‌مندان می‌رسد.

کوشکی با ابراز اطمینان از اینکه دوره سوم رپرتوار «عصر تجربه» در مقایسه با دوره‌های گذشته کیفیت بهتری خواهد داشت، ادامه داد: اگر مشکل ناخواسته‌ای پیش نیاید، نسبت به دوره‌های گذشته گام بلندتری برمی‌داریم، چون به هرحال دو دوره گذشته به‌طور طبیعی میزانی آزمون و خطا در خود داشت که امید داریم امسال کاهش پیدا کرده باشد. راه سختی است ولی ما با تمام نواقص، کمبودهای سخت‌افزاری و مشکلات مالی که داریم سعی میکنیم این جریان را به بهترین شکل پیش ببریم و اتفاق بهتری رقم بزنیم.

مدیر مجموعه تئاتر مستقل افزود: طبق قاعده و میثاقی که از ابتدای راه‌اندازی «عصر تجربه» داشتیم، قصد ما فراهم کردن شرایط مناسب اجرایی برای گروه‌های جوان حرفه‌ای است که در زمینه‌هایی متفاوت از سلیقه تئاتر بدنه فعالیت می‌کنند. در تئاتر ما به این جریان بدنه و مرسوم عنوان «تئاتر حرفه‌ای» می‌دهند، به این ترتیب بعضی شیوه‌ها و رویکردهای اجرایی با مُهر «غیرحرفه‌ای» حذف می‌شوند که این بسیار اشتباه است. در «عصر تجربه» فضای تئاتر مستقل تهران را در اختیار گروه‌ها و شیوه‌های اجرایی قرار می‌دهیم که همین تئاتر اصطلاحا حرفه‌ای، به واسطه ایجاد مختصات مالی، زیبایی‌شناسی و تبلیغاتی خاص توسط بعضی جریان‌ها و تهیه‌کنندگان قصد دارد آنها را حذف کند.

این کارگردان همچنین درباره همکاری اداره کل هنرهای نمایشی در برگزاری رپرتوار «عصر تجربه» توضیح داد: دوره اول امکانات بسیار کمی در اختیار داشتیم و به همین نسبت فقط از چهار گروه دعوت کردیم. با مدیرکل وقت آقای شفیعی و پیمان شریعتی معاون اجرایی ایشان مذاکراتی انجام دادیم که بسیار از ما حمایت کردند. حتی با توجه به مختصات «عصر تجربه» بازبینی آثار در شرایط متفاوت و با حضور اشخاصی انجام شد که نسبت به رویکرد گروه‌های نمایشی جوان، آگاهی مناسبی داشتند. در دوره دوم شرایط قدری بهتر شد و به همان نسبت هم از گروه‌های بیشتری دعوت کردیم. در دوره سوم تلاش داریم وضعیت با کیفیت‌تری بوجود بیاوریم که با توجه به وضعیت این روزها همراهی شهرام کرمی و اداره کل هنرهای نمایشی را طلب می‌کند، گرچه با توجه به عملکرد اداره کل و تلاش برای حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویی که در هفته‌های اخیر شاهد بودیم، امید ما چندان هم بی‌راه نیست.

منبع:ایسنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز