ملاحت نجفی:

جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان سراسر کشور پیشرفت چشمگیری داشته

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۹:۳۸:۳۷
کد خبر: ۸۸۷۵۶۴
جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان سراسر کشور پیشرفت چشمگیری داشته
ملاحت نجفی تأکید کرد که جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان سراسر کشور پیشرفت چشمگیری داشته است.

ملاحت نجفی دبیر بخش پژوهشی سی و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار برنا، در مورد کیفیت برگزاری این جشنواره  گفت: جشنواره فرهنگی و هنری در این دوره از نظر کیفی و کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته و البته ظرفیت اردوگاه شهید باهنر آنقدر نبود که بتوانیم  پذیرای همه دانش آموزانی که دوست داشتند در این مراسم شرکت کنند باشیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان در این دوره از جشنواره به مدت دو روز در کارگاه های آموزشی با یکدیگر به رقابت می پردازند و سپس از برگزیدگان جشنواره در مراسم اختتامیه تقدیر خواهد شد.

دبیر بخش پژوهشی سی و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور در مورد آثار تربیتی جشنواره گفت: یکی از رویکردهای سند تحول بنیادینآموزش و پرورش  توجه به مسائل تربیتی، آموزشی و مهارتی است با توجه به اینکه دانش آموزان از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند می توانند از حضور اساتید برجسته کشوری در کارگاه های آموزشی بهره مند شوند و با دانش‌آموزان برگزیده رشته های خود ارتباط برقرار کند و و همین موضوع می‌تواند در آینده کاری آنها موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان با حضور در کارگاه های آموزشی می توانند از نظرات اساتید برجسته برای ارتقاء مهارت خود استفاده کنند و از تجربیات اساتید و سایر دانش آموزان برای آینده کاری خود بهره مند شوند.

نجفی در مورد بهبود روند کاری جشنواره فرهنگی هنری گفت: به نظر می‌رسد باید استان ها از افراد صاحب نظر و اساتید کشوری در طول سال تحصیلی برای برگزاری کارگاه های آموزشی دعوت کنند تا دانش آموزان بیشتری در رشته‌های مختلف بتوانند از تجربیات این اساتید در استان های خود بهره مند شوند و این کارگاه های آموزشی تنها منوط به حضور دانش آموزان در جشنواره فرهنگی و هنری نشود.

وی یادآور شد: حضور اساتید در کارگاه های آموزشی استان ها می توانند بر کیفیت آثار ارسالی توسط دانش آموزان تاثیر چشمگیری داشته باشند البته در حال حاضر هم شاهد ارسال آثار فاخری توسط دانش آموزان به دبیرخانه جشنواره هستیم و حتی می توان  گفت که برخی از آثار فرهنگی و هنری  دانش آموزان با دانشگاهیان و اساتید برابری می کند.

وی خاطر نشان کرد: از نظر کمی نیز هر ساله شاهد افزایش تعداد دانش آموزان در جشنواره فرهنگی وهنری هستیم و امیدواریم سال آینده استان ها بخشنامه های مربوط به جشنواره فرهنگی هنری را هر چه سریعتر در اختیار مدیران مدارس قرار دهند تا شاهد حضور دانش آموزان بیشتری در جشنواره فرهنگی و هنری باشیم.

دبیر بخش پژوهشی سی و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری  دانش آموزان سراسر کشور یادآور شد: خوشحالیم که شاهد حضور دانش‌آموزان از سراسر کشور که برگزیدگان رشته های مختلف فرهنگی و هنری هستند در  پایتخت کشور فرهنگ و هنر یعنی ایران اسلامی هستیم .

وی تصریح کرد: در بخش پژوهشی آثار در دو رشته مقاله پژوهشی و نقد ادبی در خدمت دانش‌آموزان هستیم.  موضوعات این دو رشته متناسب با مسائل آموزشی انتخاب شده که برخی از آنها در  کتاب های درسی دانش آموزان آمده و شعر ها و داستان هایی انتخاب شده که جنبه تربیتی و اخلاقی دارند و از دانش آموزان خواسته هایم که در مورد آنها مقاله پژوهشی بنویسند و حتی در برخی موارد از دانش آموزان خواستیم که این آثار ادبی را نقد کنند.

نجفی ادامه داد : در زمینه مقاله پژوهشی دانش آموزان باید ساختار مقاله را بهتر بشناسند و علاوه بر این مطالبی که در مقاله می آورند باید دست آورد خودشان باشد نه اینکه صرفاً این مطالب را از جای دیگ کپی برداری کنند آثار دانش آموزان در سطح منطقه، استان  و کشوری داوری شده بهترین آثار دانش آموزان برای حضور در جشنواره کشوری انتخاب شده است.

وی در پایان گفت: دانش آموزان در کارگاه های آموزشی جشنواره آثار خود را ارائه می کنند و علاوه بر این آثار دانش‌آموزان مورد راستی‌آزمایی قرار می‌گیرد و در نهایت برگزیدگان این دانش آموزان که خود برگزیدگان  کشوری هستند به عنوان نفرات  اول ،دوم و سوم جشنواره در رشته خود انتخاب می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز