جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان به ایستگاه پایانی رسید

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۱:۴۳:۰۸
کد خبر: ۸۸۷۸۷۶
جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان به ایستگاه پایانی رسید
سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌‌آموزان سراسر کشور صبح امروز ۳۱ مرداد به کار خود خاتمه داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این دوره از جشنواره که در بخش دختران برگزار شد ۱۰۱۶ دانش‌آموز در  60 رشته‌ مختلف فرهنگی و هنری ضمن شرکت در کارگاه‌های مختلف با یکدیگر رقابت کردند و در پایان از نفرات اول ، دوم ، سوم و دانش آموزان برگزیده هر رشته تجلیل شد.

 در این مراسم علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی، زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، علی رمضانی مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی، محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، معاون‌های پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور و برخی چهره های فرهنگی و هنری دیگر در اردوگاه شهید باهنرحضور داشتند.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور گفت: آنچه هویت یک ملت را می‌سازد و به یک جامعه نشاط تزریق می‌کند نگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی است که علاوه بر تولیدکنندگان و خالقان آثار فرهنگی هنری در جامعه نیز لذت و نشاط ایجاد می‌کند.

وی افزود: اگر نگاه تعلیم و تربیت تمام ساحتی داریم و می‌خواهیم تمام ساحت‌های تربیتی در وجود دانش‌‌آموزان نهادینه شود، هنر بهترین ابزار است. لذا معتقدم ساحت تربیت هنری و زیبایی شناسی به لحاظ نوع اثرگذاری، حاکم بر تمام ساحت‌های تربیتی است. 

کاظمی ادامه داد: برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، بهترین مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است. امیدوارم این جشنواره‌ها که کارکردهای مختلفی مانند شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تعیین مسیر شغلی آنان را دارد، بیش از پیش به مسیر خود ادامه دهند.

در ادامه این مراسم سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: نیاز کشور ما در حوزه مهارت حائز اهمیت است. شاید تحصیلات کلاسیک خیلی کارامد نباشد اما سرمایه‌گذاری در مهارت برای همه سود دارد. به همت وزارت آموزش و پرورش از سال ۸۵ تاکنون بیش از ۱۳ میلیون همیار پلیس داریم.

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: یقین دارم از دل این جشنواره‌ها و تلاش‌های همکارانم در حوزه مهارت‌آموزی و ایجاد فرصت‌های لازم برای کسب مهارت به ویژه در حوزه هنر، خزانه هنری کشور غنی‌تر خواهد شد.

سی و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور از 22 مرداد ماه تا 31 مردادماه در اردوگاه بین المللی شهید باهنر تهران در دو بخش پسران و دختران برگزار شد.

نظر شما