«عصر جدید» و عناصر تأثیرگذار در رأی مردم / آیا نیاز بود این برنامه بیش از ۷ ساعت باشد؟

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۶:۵۶:۰۰
کد خبر: ۸۸۸۱۶۳
«عصر جدید» و عناصر تأثیرگذار در رأی مردم / آیا نیاز بود این برنامه بیش از ۷ ساعت باشد؟
مسابقه بزرگ استعدادیابی «عصر جدید» پس از گذشت ۲۰۴ روز رقابت بین ۱۰۳۸ نفر، دقایقی پیش با شناخت فینالیست فینالیست‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، پنج‌شنبه شب گذشته آخرین قسمت فصل اول مسابقه تلویزیونی «عصر جدید» با اعلام قهرمان این فصل روی آنتن تلویزیون رفت و بیش از 7 ساعت مخاطبان بسیاری را پای تلویزیون نشاند تا این مسابقه استعدادیابی که تا پایان روز گذشته رأی‌دهی به شرکت‌کننده‌های راه‌یافته به فینال ادامه داشت برنده‌های خود را بشناسد.

پیش از شروع پخش آخرین قسمت «عصر جدید» خبرگزاری برنا، خبری از طولانی بودن مدت زمان این برنامه منتشر کرد اما این قسمت از «عصر جدید» حتی از مدت زمانی که در خبر منتشر شده بود نیز طولانی‌تر شد و این طولانی بودن زمان پخش برنامه قطعاً برای حفظ مخاطب باید همراه با جذابیتی باشد که با توجه به عدم اجراهای همیشگی افراد شرکت‌کننده پیش‌بینی خسته‌کننده بودن قسمت آخر «عصر جدید» چندان دور از ذهن نبود.

این اتفاق در شبکه سه رخ داد و بر خلاف همیشه که «عصر جدید» برنامه‌ای جذاب و دیدنی برای مخاطبان تلویزیون به حساب می‌آمد، احسان علیخانی و گروه سازنده این برنامه نتوانستند «عصر جدید» را با جذابیت به پایان برسانند. علیخانی برنامه چندانی برای جذابیت بخشیدن به قسمت پایانی نداشت و هر بار شاهد تبلیغات و صحبت‌های اضافی بودیم و خالی از جذابیت بودن برنامه، علیخانی را مجبور می‌کرد تا از تجربه‌اش در «ماه عسل» استفاده کند و «عصر جدید» را به سمت و سوی آن برنامه بکشاند و شعارهای اخلاقی و فضای پند و اندرزهای مبرهن و واضح که مختص «ماه عسل» است را در برنامه بگنجاند تا شاید بتواند توجه بینندگان را به خود جلب کند اما این فضا و بی‌برنامگی در واقع آسیبی جدی به کلیت «عصر جدید» وارد کرد و حتی حرف‌ها و ایده‌های ناکارآمد و اضافی مجری باعث شد تا لحظه اعلام برندگان که می‌تواند جذاب‌ترین بخش در کل قسمت‌های «عصر جدید» باشد به کمترین میزان جذابیت برسد.

در نهایت فاطمه عبادی به عنوان قهرمان این فصل «عصر جدید» معرفی شد. آثاری که او با شن خلق کرد همواره با استقبال و تحسین داوران و مخاطبان همراه بود و در آخرین اجرای خود با تلفیق هنر نقاشی با شن و یک اثر نمایشی دراماتیک توانست نظر مخاطبان و داوران «عصر جدید» را به خود جلب کند.

قطعاً در مسابقاتی که نظرات مردمی تأیین‌کننده افراد برنده است، مواردی علاوه بر تبحر و استعداد افراد در کاری که انجام می‌دهند نیز می‌تواند تأیین‌کننده باشد. قطعاً متخصصان و جامعه‌شناسان می‌توانند نظرات دقیق‌تری بر عناصر تأثیرگذار در انتخاب‌های مردمی داشته باشند اما وقتی قرار است در یک نظرسنجی، مردم شرکت داشته باشند پیش‌بینی موارد منتخب با شناخت برخی عناصر و مسائل تأثیرگذار در انتخاب‌ها و پیگیری اتفاقاتی که رخ داده می‌تواند تا حد زیادی درست باشد. 

پیش از پخش قسمت پایانی «عصر جدید» خبرگزاری برنا، با انتشار یادداشتی برندگان این فصل از مسابقه تلویزیونی «عصر جدید» را پیش‌بینی کرد که تنها نفر دوم و سوم در نهایت گزینه‌های اشتباه این پیش‌بینی بودند.

بنا بر این پیش‌بینی نفر برگزیده «عصر جدید» به درستی اعلام شد و فاطمه عبادی قهرمان این برنامه تلویزیونی نام گرفت. زمانی که در قسمت پایانی برنامه «عصر جدید» افراد برگزیده پیش از اعلام قهرمان دقایقی به صورت زنده با داوران و مجری برنامه گفت‌وگو داشتند بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن و کاریکاتوریست مطرح با حضور در برنامه با اشاره به آثار این هنرمند به شکلی طنازانه سبک کاری عبادی را ذکر مصیبت عنوان کرد و بیش از حد خوب بودن (از لحاظ شخصیتی) این هنرمندان را از ایرادات فاطمه عبادی دانست. این نکته که با خنده حضار و همچنین شوخی‌های احسان علیخانی همراه بود دو نکته‌ای است که شاید عظیمی قصد داشته به عنوان عناصر تأثیرگذار در موفقیت عبادی مطرح کند.

با توجه به اینکه هنوز فاطمه عبادی به عنوان قهرمان فصل اول «عصر جدید» انتخاب نشده بود می‌توان نکاتی که بهرام عظیمی با لحن طنز و شوخی عنوان کرد را نکاتی جدی دانست که می‌تواند مورد توجه هنرمندان و جامعه‌شناسان کشور برای تحلیلی دقیق بر انتخابات مردم قرار بگیرد. قطعاً آثاری که فاطمه عبادی در مراحل مختلف «عصر جدید» خلق کرد آثاری درخشان و جالب توجه بودند که بهرام عظیمی نیز با اشاره به این نکته فاطمه عبادی را در بین همه افرادی که هنر نقاشی با شن را دنبال می‌کنند هنرمندی متفاوت با جایگاهی ویژه دانست و به قدرت طراحی چهره این هنرمند نیز اشاره کرد.

گفتنی است، اختلاف ناچیز بین محمد زارع و پارسا خائف (نفر دوم و سوم) می‌تواند به نزدیک بودن میزان طرفداران این دو هنرمند اشاره داشته باشد و در نهایت سعید فتحی روشن و دختران نینجا نیز نفرات چهارم و پنجم این فصل از مسابقه تلویزیونی «عصر جدید» بودند که در پیش‌بینی خبرگزاری برنا، نیز به درستی عنوان شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز