شهرام خرازی‌ها در مورد «عصر جدید» گفت:

برگ برنده «عصر جدید» شرکت کنندگانش بود

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۰۸:۵۷:۰۰
کد خبر: ۸۸۸۷۵۸
برگ برنده «عصر جدید» شرکت کنندگانش بود
شهرام خرازی‌ها گفت: «عصر جدید» موفق شده جمعیت قابل توجهی از بینندگان را از تماشای برنامه‌های نامناسب شبکه‌های ماهواره‌ای باز دارد که این دستاورد کمی برای تلویزیون نیست. عصر جدید قاعده‌ای است که باید تبدیل به استثناء شود.

شهرام خرازی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: مسابقات تلویزیونی از دیرباز تاکنون همواره در فهرست برنامه‌های پربیننده قرار گرفته‌اند. رقابت بین شرکت‌کنندگان مسابقات تلویزیونی و هیجان منتج از آن، رنگ و بوی دیگری به این دست برنامه‌ها می دهد که در بقیه برنامه‌ها کمتر دیده می‌شود یا اصلا دیده نمی‌شود.

خرازی‌ها افزود: سابقه تولید و پخش مسابقات در تلویزیون ایران به قبل از انقلاب باز می‌گردد. مسابقات تلویزیونی در سیمای جمهوری اسلامی ایران از دهه 60 تا حال حاضر بسیار پرطرفدار بوده و عمدتا با استقبال مردم مواجه شده‌اند. از نسل مسابقات قدیمی مثل مسابقه «نام‌ها و نشانه‌ها» و «یک مسابقه، سی سوال» که در دهه شصت پخش می‌شدند تا مسابقات مدرن مثل «عصر جدید» که این روزها طرفداران بسیار یافته است، تحولات زیادی در عرصه طراحی و تولید مسابقات تلویزیونی رخ داده است.

این منتقد سینما و تلویزیون گفت: شماری از مسابقات، کپی نمونه‌های آمریکایی و اروپایی و شماری دیگر مثل «مشاعره ایران» با اجرای اسماعیل آذر، تولید اصیل و ملی تلقی می‌گردند. «عصر جدید» غافلگیرکننده‌ترین مسابقه تلویزیونی این سال‌هاست که توانسته بینندگان پرشماری را جذب خود کند.

خرازی‌ها ضمن برشمردن امتیازات این مسابقه از جمله دکور مدرن و جذاب، چهره‌های مشهور در پشت میز داوری، موسیقی همخوان با محتوا و مجری شناخته شده و امتحان پس داده برنامه «ماه عسل» گفت: هیچ‌کدام از این‌ها برگ برنده عصر جدید نیستند بلکه این شرکت‌کنندگان هستند که هر یک به تنهایی موجی از هیجان و جذابیت را همراه خود به مسابقه می‌آورند. سرمایه این مسابقه در حقیقت شرکت‌کنندگان و استعدادهای کمتر دیده شده آن‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: «عصر جدید» یک مسابقه استعدادیابی است که مشابه آن بارها در شبکه‌های تلویزیونی غربی تولید و پخش شده اما دست اندرکاران این مسابقه کوشیده‌اند تا با میدان دادن به فرهنگ ایرانی و اسلامی، رنگ تقلید را از برنامه بزدایند و خوشبختانه در این زمینه موفق بوده اند.

شهرام خرازی ها

این کارشناس ارشد «مدیریت رسانه» تاکید کرد: عصر جدید بخشی از موفقیت خود را مدیون تنظیم ریتم و مدیریت زمان است. مسابقه مخاطب خود را با حاشیه روی های بی مورد خسته نمی کند.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران اظهار داشت: انتخاب داورها با تجارب هنری مختلف کاملا حساب شده به نظر می‌رسد. این شیوه انتخاب سبب شده تا خروجی تیم داوری قوی مسابقه، یک خروجی نسبتا منصفانه باشد.

جالب است که یک رقابت پنهان بین داوران این مسابقه نیز همزمان با رقابت شرکت کنندگان و به موازات آن، وجود دارد.

خرازی‌ها بر این اعتقاد است که داوران «عصر جدید» با ظرافت تمام تلاش می‌کنند تا قضاوتی برجسته‌تر از همتایان خود داشته باشند؛ آن‌ها در اکت‌ها و ری اکشن‌های‌شان نیز تلاش می‌کنند تا بیش از بقیه داوران به چشم آیند و توجه بیننده را به خود به عنوان برترین داور مسابقه جلب کنند.این رقابت را نمی‌توان انکار کرد.

وی دخالت دادن مردم در داوری مسابقه را نیز از امتیازات بارز «عصرجدید» برشمرد و گفت: با این ترفند بیننده خودش را در رقابت شرکت کنندگان و فراز و فرودهای مسابقه سهیم می‌داند و با اشتیاق بیشتری برنامه را دنبال می کند.

خرازی‌ها در پایان گفت: «عصر جدید» موفق شده با هیجان زایی کم سابقه‌ای تمام برنامه‌های رقیب را از دور رقابت خارج کند و جمعیت قابل توجهی از بینندگان را از تماشای برنامه‌های نامناسب شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه باز دارد که این دستاورد کمی برای تلویزیون نیست. «عصر جدید» قاعده‌ای است که باید تبدیل به استثناء شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز